Després que Aena negués haver notat cap impacte rellevant de la crisi de Catalunya en el trànsit aeri ara fa dues setmanes, avui surten —com cada mes— les estadístiques dels aeroports de l'Estat i, malgrat que aquest mes l'aeroport del Prat no ha crescut més que Barajas-Adolfo Suárez, sí que s'observa que s'incrementa el percentatge en les xifres acumulades de tot el 2017 i augmenta la distància entre l'un i l'altre: un 7,3% (40.895.340 passatgers) davant del 5,9% (44.958.134 passatgers) de creixement de l'aeroport de la capital espanyola.
La diferència entre octubre del 2016 i el del 2017 és clara. L'aeroport de Barcelona ha guanyat 268.339 passatgers més que el de Madrid respecte l'any passat, tot i que el Prat ha crescut aquest octubre menys que Barajas, un 3,9% (4.174.301 passatgers) respecte el 4,6% del segon.
Pel primer aeroport citat han passat aquest mes 4.174.301 passatgers (el mateix mes del 2016 en van passar 4.018.769), mentre que el de la capital espanyola n'ha obtingut 4.725.994 (l'any passat en van passar 4.517.156).
Ara bé. Malgrat que aquest octubre, el percentatge d'increment del passatge ha disminuït, dels 10 mesos que portem de 2017, només tres Madrid ha superat Barcelona en percentatge de creixement i, malgrat que els dos no han crescut tant com en aquestes dates de l'any anterior, sí que continua repetint-se la història: el percentatge de creixement de l'aeroport del Prat torna a superar Barajas en el global.
Més operacions i mercaderies
Això sí. L'aeroport del Prat supera clarament Barajas en creixement tant d'operacions, és a dir, de vols que surten i arriben, així com de mercaderies.
Si bé el de Madrid ha incrementat el seu creixement en un 3,7% les seves operacions, Barcelona ho ha fet amb un 7% aquest mes d'octubre i, si s'agafa tot el 2017, es pot observar com el de la capital espanyola només s'enfila fins el 2,8% més d'operacions, mentre que el de la capital catalana ho fa en un 4,8%.
Pel que fa a les mercaderies, Barcelona ha crescut un 16,3% a l'octubre, mentre que Madrid ho ha fet en un 13,1%, un percentatge que s'incrementa encara més si ens fixem en l'acumulat de l'any i que deixa el primer amb un increment del 17,8% i el segon d'un 13,5%.
De moment, doncs, i com ja va sentenciar el nou president i conseller delegat d'Aena, Jaime García-Legaz, no sembla ser que, com va dir el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, que s'hagin estancat les reserves en els mitjans de transport, si més no, en el transport aeri que continua creixent mes rere mes.