El Govern espanyol ha negat un tracte desigual entre Barajas i el Prat. Fins i tot algun mitjà de Madrid ha publicat que Aena dedica "recursos idèntics" als filtres de seguretat de tots dos aeroports: 23,6 milions d'euros a Barcelona i 23,7 a Madrid. Però n'hi ha prou anant al registre de contractes d'Aena per a descobrir la trampa d'aquesta dada: l'adjudicació inicial de Barajas era per a un any i la del Prat, per a dos. El gestor aeroportuari acaba gastant gairebé el doble a la capital espanyola.
Pel que fa a l'aeroport del Prat, segons consta en el contracte, Aena va adjudicar el juny del 2016 el servei de seguretat privada en els filtres de passatgers a l'empresa Eulen per un valor de 23,1 milions d'euros (després licitat per 23,6 milions). A això cal afegir-hi 425.000 euros addicionals, que van entrar en vigor l'1 de juliol per respondre a la temporada d'estiu. En total, 24 milions d'euros per un contracte que té una durada de dos anys: 12 milions per any.
Pel que fa a Barajas, segons el contracte, el gestor aeroportuari espanyol va adjudicar el juliol del 2015 la inspecció de passatgers, tripulació i equipatges de mà a l'empresa Prosegur per 21,7 milions (després la licitació va ser de 22 milions). El contracte, però, era per a un any, i després va ser prorrogat dues vegades, per uns imports de 21,7 milions i 23,7 milions. A això cal afegir-hi una ampliació de dos milions. En total, 69,4 milions d'euros, 23,1 milions per any.
D'aquesta manera, pel mateix servei, Aena gasta 1,9 vegades més a l'aeroport de Barajas que al del Prat. No obstant això, aquesta proporció no respon al trànsit de passatgers dels dos aeroports. Segons les mateixes dades d'Aena, l'aeroport de Madrid va tenir el 2016 un trànsit de 50,4 milions de passatgers i Barcelona de 44,1 milions. En aquest sentit, el Prat va registrar un creixement de l'11,2%, enfront del 7,7% de Barajas.
Els altres grans aeroports
A la resta dels cinc principals aeroports de l'Estat espanyol, les adjudicacions són inferiors econòmicament. A l'aeroport de Palma, va ser adjudicat per un valor de 20,7 milions d'euros en un contracte de dos anys (més una ampliació de mig milió). A l'aeroport de Màlaga-Costa del Sol, va ser concedit per 18,2 milions en un contracte de dos anys (més una ampliació de 600.000 euros). I en el cas d'Alacant, forma part d'un contracte conjunt amb els aeroports de la Corunya, Fuerteventura, Jerez de la Frontera i Santander que, amb pròrrogues i ampliacions, puja uns 16 milions en tres anys i un mes.
El diari madrileny ABC va publicar aquest dilluns un article en què assegurava que "Aena dedica recursos idèntics als filtres de seguretat del Prat i Barajas". Una afirmació que, amb els contractes del registre d'Aena a la mà, no s'acaba d'aguantar.