Elsa Artadi, persona del nucli més pròxim de col·laboradors del president, Carles Puigdemont, i directora de Coordinació Interdepartamental del Govern, serà la directora de la campanya de Junts per Catalunya. El fins ara director de Rac1 i candidat número 8 a les llistes per Barcelona, Eduard Pujol, hi actuarà com a portaveu.
La directora de campanya de Puigdemont és economista amb un doctorat per la Universitat de Harvard i figura com a número deu a la candidatura per Barcelona. Al costat d'Artadi, lideraran l'equip de campanya com a directors adjunts, Jaume Clotet, periodista, director de comunicació del Govern i membre del grup més estret de col·laboradors del president al palau de la Generalitat; i Albert Batet, alcalde de Valls i tercer a la llista de Tarragona, considerat també una persona molt propera al president.
La resta de l'equip l'integren, Josep Rius, cap de gabinet de Puigdemont a Presidència, que s'encarregarà del programa i l'argumentari; el periodista i publicista Ramon Piqué, que també va formar part de les campanyes de JxSí i Democràcia i Llibertat, i assumirà la carpeta de creativitat, imatge i espot de campanya; i el responsable de comunicació del PDeCAT, Toni Aira, que col·laborà en els temes de comunicació amb Clotet.
Aquest matí s'ha exposat l'esquema de l'equip de campanya a la direcció del PDeCAT, un cop Puigdemont ha tancat i validat la composició. Es tracta d'una aposta molt personal del president, mentre que també aquí, com en les llistes, el partit ha assumit un paper secundari.
Artadi, baixa al PDeCAT
De fet, Artadi, que formava part de la direcció del PDeCAT i va haver d'abandonar aquesta responsabilitat arran el règim d'incompatibilitats, ha decidit donar-se de baixa de la formació. Amb tot, fonts properes, asseguren que aquesta decisió obeeix a raons personals i no tenen res a veure amb la campanya.
Finalment, hi haurà un enllaç entre l'operatiu de campanya i el partit, que assumirà Francesc Sànchez, advocat, va ser responsable legal de CDC i portaveu de la formació, la qual cosa el va convertir en cara visible del darrer tram de la transició d'aquesta formació al PDeCAT.
Aquest equip haurà de dissenyar la campanya de Puigdemont, i buscar la manera de superar la complexitat inèdita en una cursa al Parlament que representa tenir el cap de llista exiliat a Brussel·les. Entre les fórmules que està estudiant Junts per Catalunya hi ha el model de campanya que va dur a terme Jean-Luc Mélenchon en les darreres presidencials franceses amb la utilització d'hologrames per protagonitzar mítings simultàniament a diferents ciutats.