Front comú de l'oposició del consistori barceloní per evitar que la connexió del tramvia es faci sense un estudi previ i consens entre els grups. CIU, PP, PSC, ERC i C's han comparegut avui a l'Ajuntament per demanar, en paraules del popular Alberto Fernández Díaz, "no precipitar-se, fer-ho amb rigor i solvència".

A la roda de premsa d'aquest matí a l'Ajuntament només hi ha faltat la CUP, de qui s'ha lamentat l'absència i s'espera que s'hi acabi sumant. "Estem posant seny", ha reblat el líder d'ERC a Barcelona, Alfred Bosch, que entén que potser no és viable econòmicament.

"Les inversions no poden funcionar a cop de titular", ha remarcat la número u de Ciutadans, Carina Mejías. Per Díaz el que preocupa és "una política de fets consumats"; "posar el carro davant dels bous", per Bosch.

Prioritats

Pels grups, hi ha altres "prioritats". Carreguen que des de l'alcaldia es tiri pel dret perquè "ho posava al seu programa electoral". "Colau no es cansa de parlar del tramvia per la Diagonal", ha criticat Trias.

Pel PSC el consens es decanta més cap a la línia 9. I tot i que diuen que no es pot fer. Ha apuntat que és difícil encabir-ho tot als pressupostos, entre el Pla de Barris i acabar la L9. 

L'Ajuntament respon

La reacció per part del govern barceloní no s'ha fet esperar. La tinenta d'alcaldessa d'Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat que l'oposició al consistori ha demostrar "l'acord amb el compromís" de la unió del Tramvia a Barcelona. "Ho celebrem", ha dit Sanz, alhora que ha subratllat que "no és incompatible" amb fer arribar el Metro a la zona franca. 

L'informe ja està pràcticament a punt. En pocs dies, la ciutadania i els grups polítics podran accedir als estudis que s'han fet sobre les connexions possibles, i que no només inclou la de la Diagonal que Colau defensa. Ara bé, Sanz ha assenyalat que si bé hi pot haver un debat calmat, l'obra és "inajornable" i s'haurà de fer abans que s'acabi el mandat.