Setge al bicitaxi. L’Ajuntament de Barcelona prohibirà la circulació d'aquests vehicles en cinc punts de la ciutat durant sis mesos. Es tracta de l'Eixample, els voltants de la Sagrada Família, el Park Güell, el Camp Nou i l'avinguda del Paral·lel. El consistori ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la circulació dels cicles de més de dues rodes (tipus C1) que executin una activitat d’explotació econòmica en aquests punts de la capital catalana. La restricció serà vigent principalment durant els mesos d'estiu i, per tant, de més activitat turística quan es donen majors circumstàncies d’ocupació i ús de l’espai públic. El decret entrarà en vigor amb l’aprovació definitiva.
La nova restricció circulatòria s’afegeix als decrets ja existents dels districtes de Ciutat Vella i de Sant Martí on any rere any, sobretot durant els mesos d’estiu, també es limita el trànsit d’aquest tipus de vehicle a determinats itineraris. La finalitat de la mesura és alleugerir l’ocupació de l’espai públic i les molèsties per als veïns. Així doncs, es busca garantir l’equilibri entre la vida veïnal i altres usos de l’espai públic. Segons el consistori, la mesura de prohibir la circulació dels bicitaxis es pren per la manca de certificar que la mobilitat de la ciutadania es realitzi amb seguretat, especialment els desplaçaments de vianants, bicicletes i certs vehicles de mobilitat personal, fent harmonitzable l’equitativa distribució de l’espai públic entre totes les persones que fan ús de la via.
"Els bicitaxis no responen al model de mobilitat que volem"
La tercera tinenta d’alcaldia i regidora de Mobilitat, Laia Bonet, ha assegurat que “els bicitaxis no responen al model de mobilitat ni al model turístic que el govern municipal vol per a la ciutat". Bonet ha afegit que generen "molèsties de circulació, problemes de seguretat i fan competència deslleial al taxi”. Des de l’Ajuntament de Barcelona afirmen que estan utilitzant totes les eines per garantir la seguretat a l’espai públic, però insisteixen a dir que cal que la Generalitat faci la seva feina i prohibeixi aquesta activitat.
El govern d'Ada Colau ha observat que en els darrers anys, tot i l’entrada en vigor de les restriccions als cicles de més de dues rodes i als vehicles de mobilitat personal d’ús comercial de Ciutat Vella i Sant Martí, l’impacte del creixement de l’activitat econòmica i del turisme a altres zones de la ciutat ha provocat el desbordament d’aquests vehicles cap a altres districtes, així com cap a determinats àmbits i zones emblemàtiques de la ciutat amb un interès artístic, cultural, esportiu o de grans esdeveniments. En conseqüència, en aquests espais s’ha detectat la mateixa problemàtica de saturació de l’ús de l’espai públic provocant un increment de problemes de convivència entre els diversos tipus de mobilitat.
Han d'estar registrats
Actualment, l'Ordenança de vianants i vehicles obliga els bicitaxis a estar inscrits en un registre municipal. Aquesta mesura només implica la seva identificació, però no constitueix un títol habilitant per poder exercir l'activitat econòmica de transport de viatgers a la via pública.