La possibilitat que els últims vagons de Metro de Barcelona de la històrica Sèrie 1100, en servei entre 1974 i 2009, siguin desballestats, ha creat una onada d’indignació a les xarxes socials, on s’han difós imatges d’un dels vagons carregat en un camió de transport a la sortida de la cotxera de Vilapicina. Des de fa unes setmanes que s’ha generat un estat d’opinió contrari al desballestament d’aquests cotxes, un cop a principis d’aquest mes de maig el compte de twitter @CGTmetroBCN va difondre un vídeo on es veien com dos vagons d’aquesta sèrie eren remolcats alhora que s’afirmava que eren les dues últimes unitats que quedaven a les cotxeres de la Vall d’Hebron i que ben aviat serien desballestades.

Aquell vídeo ja va provocar una onada de protestes i fins i tot l’obertura d’una recollida de signatures a la pàgina change.org on es demanava aturar el desballestament dels dos cotxes apareguts al vídeo, en visible estat d’abandonament, que ha augmentat aquest dimecres quan, després que dimarts comencés a circular per xarxes socials que al llarg de la jornada els vagons serien carregats en camions i portats a desballestar han començat a circular imatges des de la cotxera de Vilapicina. La reacció, a més, ha augmentat quan precisament aquest dimecres Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha recordat que el cap de setmana es podran veure una sèrie d’autobusos històrics al centre de Barcelona.

TMB conserva tres vagons de la sèrie 1100

Amb tot, fonts de TMB han recordat a elNacional.cat que la Fundació TMB, encarregada de “vetllar per la preservació del patrimoni”, conserva “un tren amb tres cotxes, incloent-hi així tots els tipus de vehicle que integren la sèrie”, per confirmar que els dos restants “es desballesten per espai, donades les grans dimensions dels trens, i l’optimització de recursos destinats a la conservació”. De fet, la mateixa petició a change.org reconeixia que quedaven altres tres vagons a les cotxeres del Triangle i que la intenció era només conservar aquells tres. La petició demanava conservar-los tots cinc i restaurar-los, per posar-los en circulació en algun acte històric, com podria ser el 2024, en commemoració del centenari del Metro.