El consorci Turisme de Barcelona ha anunciat el canvi del seu principal lema promocional, passant del “VisitBarcelona” vigent pel de “This is Barcelona”. Ho farà a partir del 22 d’agost coincidint amb l’inici de la Copa Amèrica de Vela. Tal com ha explicat aquest dimecres el director general de Turisme de Barcelona, Mateu Hernández, “aquest és un canvi radical del lema que des de fa 15 anys utilitza Turisme de Barcelona” i es començarà a veure a la Copa Amèrica de Vela i en les retransmissions de la competició, amb una audiència estimada en 1.500 milions de persones. Així mateix, Hernández ha assenyalat que el nou lema, “representa l’essència de Barcelona: cultura, identitat, música, patrimoni i arquitectura i amb un enfocament clar de treure partit al millor turista que ens visita”.

 

Així mateix, pel consorci turístic, “es tracta d’un canvi coherent en la línia amb el que hem explicat aquests dies, que encaixa amb la nova estratègia d’adreçar-nos a un visitant de valor per transitar cap a un turisme de qualitat, més sostenible i que generi més retorn”. Pel director de l’entitat “VisitBarcelona ha sigut una història d’èxit que ha respost perfectament al repte que en el seu moment la ciutat i turisme de Barcelona s’havien plantejat: passar de ser una ciutat industrial en crisi a una ciutat on el turisme fos motor del canvi, cosa que ha passat, però el context ha canviat i el ‘visit’ ha tocat sostre i tocava canviar-lo”.

D’aquesta manera, “avui Turisme de Barcelona ja no fa una crida a que ens visitin en genèric, avui Turisme de Barcelona fa una afirmació de la importància de la nostra identitat com a ciutat, i per això passem del Visit al This is Barcelona com a afirmació de la identitat i singularitat de la ciutat, una manifestació de què som i com volem que siguem coneguts i reconeguts al món que apel·la a ser com som, sense utilitzar com a reclam el fet de venir a visitar la ciutat sense explicar què som”, amb l’objectiu d’explicar al món els atributs i l’oferta de ciutat, no de manera genèrica com a destí.

El nou eslògan es començarà a utilitzar a partir del 22 d’agost amb la Copa Amèrica de Vela i s’anirà desplegant progressivament quan es vagi substituint en els diferents suports i canals de difusió fins a la nova web amb la que s’està treballant dins del programa de digitalització en el que tal com ha explicat Hernández “ja s’ha adjudicat un primer concurs, de més de 2 milions d’euros, sobre els 5,5 milions assignats, per disposar d’una plataforma de prescripció de l’experiència Barcelona que treballarà en origen per determinar perfils en funció dels interessos de la ciutat”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!