Avon ha llançat la iniciativa global 'Mi Historia Importa' amb l'objectiu de donar històries d'experiències, èxits personals, professionals i familiars a través dels seus testimonis de superació, i per cada història compartida la Fundació Avon destinarà un dòlar a diferents organitzacions benèfiques al voltant del món. L'objectiu és recaptar un milió de dòlars.

La companyia de bellesa pertanyent al grup Natura & Co, ha donat a conèixer les dades d'un estudi realitzat a 8.000 dones a tot el món del que es despren que el 57% de les enquestades senten incertesa a causa de la crisi sanitària provocada pel coronavirus. La impossibilitat de veure els seus éssers estimats (49%), l'estrès financer (47%), la inestabilitat laboral (29%) i l'educació a distància dels fills (24 %) són les principals causes.

En un any, assenyala la companyia, "en el que la lluita per la igualtat de gènere s'ha vist frenada per la pandèmia", el 41% de les dones enquestades reconeix haver perdut la confiança en si mateixa com a resultat de les restriccions a la mobilitat. Aquesta realitat ha generat un ambient de pressió i solitud.

Les enquestades reconeixen sentir-se menys connectades amb el seu entorn, la qual cosa els ha provocat sentiment d'ansietat (44%), aïllament (42%), falta de motivació (34%) i dubtes sobre si mateixa (20%). Malgrat que més de la meitat de les enquestades recorren a les xarxes socials per sentir-se connectades, el 29% d'elles admet sentir-se jutjades quan comparteixen les seves lluites, mentre que el 27 % creu que ningú no estaria interessat en escoltar la seva història.

Tanmateix, al 68% el reconforta escoltar històries quotidianes d'altres dones amb qui se senten identificades, i el 72% troba consol compartint les seves experiències amb les altres.

Com a resultat de les dades donades per aquest estudi i, coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Dona el proper 8 de març, Avon ha llançat la iniciativa global 'Mi Historia Importa' .

Superar barreres

"La missió d'AVON és ajudar les dones a superar les barreres i reptes a què s'enfronten en el seu dia a dia i impulsar la seva millor versió. Aquest dia tan significatiu, el proper 8 de març, volem animar tant dones com homes a sumar-se a la nostra iniciativa com una nova manera de compartir, celebrar i parlar entre ells", va declarar Ángela Cretu, directora general d'AVON.

Cretu va assenyalar que 'Mi Historia Importa' pretén convertir-se "en un espai per recopilar històries autèntiques, demostrant que les dones són fortes, valentes i poderoses. Com més històries puguem recopilar i més models positius puguem mostrar, major serà el seu impacte".

Com a resultat de la nova realitat, l'estudi, dut a terme a nivell global, constata que el 92% de les dones a nivell mundial senten una pressió més gran per les circumstàncies viscudes arran de la pandèmia del coronavirus.

"En un món en el qual les nostres veus no són iguals, és important recolzar-se en persones que comparteixen les seves experiències personals. En escoltar històries similars a la nostres ens dona forces per seguir endavant" , va apuntar Ángela Cretu.

Avon va incidir en què 'Mi Historia Importa' forma part de la seva evolució i posicionament "per reflectir els valors que regeixen a la companyia des de de la innovació, audàcia i inclusió representats en Watch Me Now, com a part d'aquesta nova identitat que conserva l'herència d'Avon com una empresa amb un propòsit, creant oportunitats per a tota mena de dones a través del poder de la bellesa".