És de sobres conegut que, per molt que en aquesta època la informació sigui accessible per a tothom i siguin moltes les fonts d'informació que tenim en aquest sentit, en molts casos part d'aquesta informació no deixen de ser informacions falses que, i publicades en diferents mitjans de tota mena acaben derivant en què molts siguin els que creure que acaba sent veritat.

Un bon exemple és una de les informaciones falses que ha circulat per la xarxes en els últims temps al nostre país, una falòrnia associada a la possibilitat que s'incorpori una quarta llum al nostre país, en aquest cas una llum blanca.

Com sol ocórrer amb la majoria de falòrnies, aquesta informació no neix del no-res, sinó que té un origen, el que ocorre en aquest cas és que la informació s'ha anat distorsionant fins al punt que és molta informació de la que s'ha donat en els últims temps en aquest sentit ha estat errònia.

La llum blanca és tan sols una idea d'un estudi nord-americà

Tot parteix d'un estudi de la Universitat Estatal de Carolina del Nord, als Estats Units, aquell que, a través de simulacions per ordinador, s'intentava estudiar la possibilitat d'incorporar una quarta llum als semàfors perquè, tenint en compte la influència dels cotxes autònoms en la circulació, la fluïdesa fos més gran.

Tal com apunta un dels autors de l'estudi, Ali Hajbabaie, "els llums vermells continuaran significant alt. Els llums verds continuaran significant avançar. I els llums blancs els diran als conductors humans que simplement segueixin l'automòbil que tenen davant".

I va més enllà assegurant que "Creiem que és important incorporar el concepte de llum blanca en les interseccions, perquè els diu als conductors humans el que està passant, perquè sàpiguen el que se suposa que han de fer quan s'apropen a la intersecció."

A veure tenir en compte que, més enllà que sigui un estudi que es va realitzar el 2023, és a dir, fa ja uns quants mesos, en cap cas els autors d'aquest estudi no asseguren que les dades recollides la implantació d'aquesta idea en un futur, ni als Estats Units ni molt menys en la resta de països a nivell mundial, encara que sí que és evident que aquest tipus d'estudis poden afavorir que, d'aquí a uns anys, quan els cotxes autònoms siguin una realitat, la circulació i la convivència entre els cotxes autònoms i els cotxes conduïts per éssers humans sigui més fàcil.