Mercedes pot presumir de ser una de les marques més veteranes en la indústria de l'automòbil i, a més, ser un dels fabricants prèmium més ben valorats a nivell mundial. Una marca que va entendre fa ja molts anys que, si bé és cert que el seu pes de la indústria a nivell global estava sent més que determinant, hi havia un mercat en concret en la que havien de començar a moure fitxa, entre altres coses perquè ja estava donant pistes que anava a menjar formatge en un mercat realment important.

Aquest mercat no és cap altre que el de la Xina, el mercat que s'ha convertit ara en el que més quota de mercat té un nivell mundial i en el qual, sobretot, els elèctrics estan tenint cada vegada més presència, una cosa que ha provocat que cada vegada siguin més fabricants els que estiguin apostant per ell.

 

En el cas de Mercedes, va ser fa ja més de 10 anys quan la marca alemanya tancat un acord amb una marca llavors molt desconeguda i petita com era BYD per col·laborar a l'hora de fabricar cotxes 100 × 100 d'elèctrics. Fruit d'aquesta col·laboració va néixer la marca Denza, un fabricant que ha aconseguit vendre tan sols 35.000 cotxes entre 2011 i 2021, una xifra molt escassa i un dels principals motius pels quals els alemanys han decidit anar a poc a poc tallant la seva connexió amb BYD.

Mercedes ja no té acords amb BYD

En aquest sentit, si bé és cert que al principi la marca alemanya comptava amb el 50 % del pes d'aquesta marca, amb el pas dels anys han anat rebaixant aquest percentatge fins a separar-se definitivament, una cosa que molts no consideren com una opció precisament encertada per part de la marca alemanya.

I és que no és que sigui cap secret que un dels fabricants que més s'ha encoratjat a nivell mundial en els últims anys ha estat precisament BYD, una marca que s'han marcat com a objectiu ser cada vegada més determinant amb la venda dels seus cotxes elèctrics i híbrids endollables a les carreteres del vell continent i que, com no podia ser de cap altra forma, també centrarà els seus esforços en què Denza també vagi poc a poc guanyant pes.

 

Una marca, Denza, que ha passat de convertir-se en un petit projecte per part de Mercedes a la Xina a convertir-se sense cap tipus de dubte en un dels principals rivals que tindran els alemanys no tan sols al mercat sinó també a les carreteres europees, pel que falta saber ara fins a què punt el fet que Mercedes hagi decidit desvincular-se d'aquest fabricant pot acabar sent o no una bona decisió.