Marques com Mercedes, BMW i Audi, les tres marques prèmium de referència a Espanya i a Europa des de fa ja molts anys, sempre han pogut presumir de tenir un estatus més important al mercat, la qual cosa alhora implica que la immensa majoria dels seus models puguin presumir de justificar el seu preu més important respecte a altres rivals.

Tanmateix, cap tenir en compte que cada vegada són més els fabricants que s'han proposat, com és el cas d'Alfa Romeo, de convertir-se en una alternativa a les prèmium tradicionals amb models que, per molt que se situen en alguns sentits un petit esglaó per sota de les prèmium més venudes, no tenen problema en situar-se per sobre de les generalistes, situant-se en un terreny intermedi molt interessant.

 

En el cas del fabricant italià, com passa amb altres marques com és el cas de Honda, Volkswagen o Mazda, els seus models es van situar esglaó per sobre quant a preus respecte a models de marques com Seat, Renault, Peugeot o Kia, però aquest extra de preu es justifica, almenys en el cas de l'últim model que ha posat la marca italiana a la venda a Espanya, a través d'una dinàmica de conducció que gairebé cap model no pot igualar.

L'Alfa Romeo Junior és un B-SUV molt top

Aquest model no és altre que el Júnior, un B-SUV que competeix en un dels segments més disputats i que s'apropa molt més quant a qualitat a rivals com el Lexus LBX o l'Audi Q2 que a models com el Peugeot 2008 o el Renault Captur.

 

Al marge que compta amb diferents opcions mecàniques, una versió micro híbrid de 136 cavalls de potència i dues versions elèctriques, el millor en aquest cas és que, com sol ser habitual a la marca italiana, Alfa Romeo l'ha convertit en una de les millors opcions per a aquells que vulguin gaudir al volant amb un model àgil, amb bones prestacions, configurat per no ser precisament un model matusser i, alhora, molt ben equipat de seria el que es refereixi tecnologia.

El seu preu de partida superen els 28.000 € en el cas de la versió de gasolina micro híbrida i vaig veure uns 38.000 € en el cas de la versió elèctrica, per la qual cosa és evident que són preus que no són baixos, però això no significa que no sigui segurament una opció tan interessant quant a qualitat respecte als prèmium però molt més interessant quant a la dinàmica de conducció.