Toyota s'ha caracteritzat en els últims anys per ser una marca que ha pres decisions realment interessants, decisions que no han fet cap altra cosa que convertir-la a la marca líder a dalt el mundial. Un bon exemple d'això és la seva aposta, abans que ningú i de forma constant, pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica cada vegada més demandat a nivell mundial i que ha estat el seu millor argument des de fa ja molts anys.

Tanmateix, no és que sigui precisament cap secret que la marca japonesa ha decidit prendre un camí diferent de la resta el que es refereix a un altre tipus de motors. Un bon exemple d'això és l'escassetat de models 100 × 100 d'elèctrics dins del catàleg de Toyota als diferents mercats a nivell mundial, confirmant que el fabricant té una estratègia que no segueix la de bona part de les marques potents.

 

Un altre bon exemple d'això és l'aposta per un tipus de motor que, almenys de moment, ha provocat molt més mals de cap que alegries al fabricant japonès: el motor que impulsa el Toyota Mirai, l'únic model d'hidrogen que ven actualment la marca.

El Toyota Mirai s'ha convertit en un malson per a la marca

Un model que ja no és que no estigui aconseguint les xifres de vendes que s'esperaven a la marca, és que s'està convertint en un problema greu per al fabricant, entre altres coses perquè, com bé saben en Toyota, en els últims dies una sèrie d'usuaris d'aquest model han decidit interposar una demanda col·lectiva a Califòrnia, Estats Units.

 

El principal motiu pel qual han interposat aquesta demanda es basa en la publicitat enganyosa de Toyota, que segons la marca apunta que el proveïment d'hidrogen està "disponible, és senzill i comparable al proveïment de gasolina", perquè molts propietaris d'aquest model saben molt bé que no és precisament veritat. Són molts els que es queixen en aquest sentit argumentant que són molt poques les cintes instal·lacions per poder proveir-se d'aquest model i, d'altra banda, que en moltes ocasions no són operatives.

Un altre costat, una altra de les queixes és que l'autonomia real d'aquest model és bastant inferior a la que anuncien des del fabricant, fins a 160 km menys. A tot això s'ha d'unir també que, com apunten en aquesta demanda col·lectiva, el preu del cost de l'hidrogen s'ha disparat més en un 200 % en tot just dos anys, passant de 13 dòlars/kg el 2022 a 36 dòlars/kg el 2024, que provoca que evidentment la targeta regal valorada en 15.000 dòlars de combustible que donaven a la marca per incentivar les vendes d'aquest model es quedarà molt lluny dels cinc anys de combustible que apuntaven des del fabricant.