Greenpeace ha carregat aquest dijous contra els ajuntaments de Madrid i Barcelona per anteposar els cotxes a la salut. L'ONG ha responsabilitat els dos governs, "que van ignorar el problema de la contaminació negant-se a prendre mesures contra els vehicles contaminants".
A través d'un comunicat que arriba just després de la denuncia de Brussel·les a Espanya per l'alta contaminació, l'entitat recorda que la directiva de la UE va entrar en vigor el 2010, però Madrid no va implantar el seu protocol fins al 2015, i Barcelona fins al 2017. Madrid Central no va veure la llum fins a finals del 2018, i la Zona de Baixes Emissions de Barcelona no ho farà fins al 2020. Abans d'aquestes mesures, "els governs havien ignorat els reiterats avisos de la UE". Greenpeace reclama un peatge urbà i mesures contra la saturació marítima i aèria que pateix la ciutat.
L'ONG ha lamentat que mesures necessàries com la unió del tramvia, les superilles o l'extensió dels carrils bici hagin estat fortament criticades quan el govern de la ciutat les ha impulsat. La zona de baixes emissions és "necessària però insuficient", segons Greenpeace.