Els patinets elèctrics han arribat per quedar-se; però, de moment, es tracta d'un vehicle l'èxit del qual se centra en un segment d'edat molt concret: el de persones amb entre 18 i 24 anys que resideixen en grans nuclis urbans. Per què? Doncs perquè els actuals preus dels vehicles nous i de segona mà gairebé no deixen cap altra opció a aquest col·lectiu. Els toca escollir entre anar a peu, utilitzar un transport públic no sempre bé dimensionament, utilitzar motos també cada vegada més cares o optar per VMP. Així ho indica, almenys, un estudi elaborat per la companyia de micromobilitat Dott.

Patinets elèctrics

 

Menys ús del vehicle privat

Segons les dades de l'estudi i només a Madrid, el 32% dels viatges en patinets i bicicletes elèctriques han reemplaçat trajectes en vehicles motoritzats com automòbils, taxis o motocicletes. En termes europeus, la xifra de viatges que substitueixen a altres opcions motoritzades assoleix el 26%, una xifra que equival a eliminar més de 8 milions de viatges contaminants l'any passat. A més, i encara que el 64% del total d'usuaris de solucions de micromobilitat assegura comptar amb un abonament de transport públic, el nombre de persones que combinen micro mobilitat i transport a Madrid és menor que en la resta d'Europa: en ciutats com Milà, Brussel·les o Lió la taxa assoleix el 54%, 66% i 63% respectivament. L'estudi s'ha realitzat entre 7.000 usuaris que havien fet servir VMP durant l'estiu passat.

El 80%

Així, i segons aquest estudi, el 80% de les persones que es mouen en ciutat utilitzant patinets elèctrics té entre 18 i 24 anys. L'estudi aporta, a més, altres dades: el 51% dels usuaris de VMP els fa servir diàriament i el 41% els utilitza combinant-los amb opcions de transport públic col·lectiu. A les grans ciutats, disposar d'un turisme no elèctric es converteix –per culpa de restriccions imposades- en un problema seriós. Per als joves, ni tan sols hi ha opció: amb els cotxes nous amb preus que sempre superen els 24.000 euros i amb els de segona mà també per sobre dels 10.000, queden dues possibilitats: VMP o transport públic. Les motos són també una opció, però el seu cost també és cada vegada major i les assegurances són, si el conductor és jove, també molt cares.