Letícia és una dona a qui li agrada cuidar-se. Fa exercici físic cada matí els 365 dies de l'any, disposa d'un entrenador personal i gimnàs propi. Aprofita qualsevol estona de descans per prendre el sol al jardí o a la piscina a l'estiu, i practica alguns esports com l'escalada. Però, sens dubte, per estar bé per fora cal estar bé per dins. L'alimentació és el preludi de tot. Des que es va convertir en reina, la dona de Felip va introduir importants canvis a Zarzuela.
Segons explica la periodista Carmen Duarto, Letícia no va canviar la seva alimentació quan va començar a formar part de la família reial, sinó que "es va adaptar als menús oficials que servien a les recepcions que, mentre va ser princesa, estaven supervisats per la reina Sofia, que tenia el mateix equip de cuiners". Tanmateix, tot va canviar quan Joan Carles va abdicar. "Quan Letícia es va instal·lar en la residència en la qual vivia el príncep dins del complex de La Zarzuela i que avui és l'habitatge de la família Borbón-Ortiz, va introduir a poc a poc canvis", assegura Duerto. "Va augmentar el consum d'amanides, verdures i llegums, va reduir la carn i, per exemple, va suprimir el sucre. A la dieta es van sumar els anomenats superaliments, la xia, la sèmola o la quinoa. Els productes de cultiu ecològic són prioritaris i els de proximitat també. Al recinte tenen un hort que subministra la cuina amb productes de temporada", sentencia Duerto.
Letícia va fer canvis a les escoles de les nenes
El mateix va succeir a l'escola Santa María de los Rosales, en la qual han estudiat Elionor i Sofia fins a quart de l'ESO. "Els canvis no es van notar de manera dràstica, van anar notant-se a poc a poc. Una de les primeres coses que va canviar va ser l'alimentació. La reina Letícia se'n va interessar i va manifestar la seva opinió en les reunions", explica la mare d'una alumna del centre.
"Tot el greix, fora; a les cuines es canviarien els menús poc saludables per aliments com llenties, pollastre rostit o a la planxa. Hi havia un menú especial per a les edats compreses entre 3 i 9 anys i un altre per als alumnes de 10 endavant. "La veritat és que això va ser un canvi, però per a bé. És cert que va ser una cosa rígida, però beneficiós", apunta l'esmentada font a El Español.
Aquests canvis també es van manifestar a Gal·les, on va estudiar Elionor i ara es mantindran amb l'arribada de Sofia. Tanmateix, la sort no ha estat del seu costat a l'Acadèmia General Militar de Saragossa. Allà no tenen temps per dedicar a la cuina. La direcció del centre militar ja ha fet saber als assessors de la Reina que el menú serà el mateix per a tots els alumnes i continuaran com l'any passat.