Casa Reial va preparar a consciència la celebració de la majoria d'edat d'Elionor, amb grans actes oficials de gala al Congrés de diputats, a Palau i en família. En canvi han mostrat una absoluta desídia amb els 18 anys de la infanta Sofia, que se celebren sense pena ni glòria el 29 d'abril. Sofia sola a Gal·les. Fi de la celebració. La filla petita dels reis està cridada a ser la reina d'Espanya si Elionor renuncia, emmalalteix o té un accident. Sofia té un paper constitucional més que rellevant, però a Zarzuela la veuen com sempre han vist les infantes Cristina i Elena: decoratives i irrellevants. Estaven tan centrats a formar Elionor i fer-la una princesa perfecta, militaritzada, sòbria i sense espontaneïtat que han oblidat que Sofia és igualment filla dels reis. I ara la noia ha dit prou. Contravenint les instruccions del seu pare s'ha negat a rebre formació militar, probablement pels consells de Letícia, que va posar una línia vermella per impedir que la petita passi pel mateix tràngol que la gran. Però això ha emprenyat Felip i ha allunyat Sofia de la Corona. El digital més afí a la Casa Reial i a les Forces Armades, Monarquía confidencial, confirma les sospites: Felip està molt disgustat amb Sofia.

Les fonts de Zarzuela no amaguen el problema familiar amb la filla petita: "La decisión de la infanta Sofía de no recibir formación militar ha provocado un cierto ‘desencuentro’ familiar. Según fuentes cercanas a Zarzuela, su padre, el rey Felipe VI, no está conforme con la opción tomada por su hija menor, porque considerar que la formación castrense, no solo fortalece el carácter y afianza relaciones, sino que simboliza un compromiso institucional con España". Felip veu Sofia poc compromesa amb la seva obligació de representar la Corona. Letícia va convèncer el marit que només Elionor fos obligada a perdre tres anys a l'Exèrcit però que amb Sofia es permetria que ella decidís. I la decisió ha estat contrària als interessos de Felip que volia una Sofia militar i evitar, de passada, que la petita ingressi a la Universitat un any abans que la gran, com succeirà aquest setembre. La por afegida és que Sofia acabi sent la favorita i eclipsi Elionor.

Sofia és decididament antimilitar, un tret de rebel·lia si el seu pare és el cap de les Forces Armades. Segons el digital la germana d'Elionor va rebutjar disfressar-se de militar per Carnaval a Gal·les i s'ha negat a ingressar a l'Exèrcit. Aquesta demostració de personalitat podria fer caure Sofia més simpàtica que Elionor: "Sofía suele mostrarse en público más relajada y espontánea que su hermana Leonor. Se trata de un rasgo que llama la atención, ya que esa naturalidad podría ser una cualidad relevante en su futuro. Pero también podría generar comparaciones con su hermana mayor, que mantiene una actitud más formal y solemne. Aunque los reyes tratan de igual manera a sus dos hijas, son muy conscientes de que, a nivel institucional, existen ciertas diferencias entre las dos, y de que Sofía no debería ‘eclipsar’ a su hermana". Sofia posa en perill la popularitat d'Elionor. Felip sempre va ser el fill favorit dels reis per l'opinió pública, perquè les seves germanes Cristina i Elena eren dos peixos bullits. Sofia ha dit que per fer de gerro, no comptin amb ella. La mà que mou el bressol és Letícia.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!