La competència al món dels negocis pot sorgir de les fonts més inesperades, com l'evidencia el recent enfrontament entre Meghan Markle i el seu sogre, Carles III, al mercat de les melmelades. La incursió empresarial de la duquessa de Sussex sota la seva marca American Riviera Orchard ha desencadenat una nova rivalitat entre l'exactriu de 'Suits' i el monarca britànic, ja que ambdós estan oferint el mateix producte a les seves respectives plataformes en línia.
L'anunci que Meghan Markle inclourà pots de melmelada de maduixa com a part de la seva línia de productes ha generat un enrenou mediàtic. La distribució estratègica de cinquanta d'aquests pots a diverses personalitats influents, com la dissenyadora de moda Tracy Robbins i la socialité argentina Delfina Balquier, ha posat el focus en aquesta nova emprenedoria. Cada pot, numerat a mà de l'1 al 50, ha despertat la curiositat del públic, tot i que encara es desconeix el seu preu de venda i la data exacta de llançament.
L'èxit inicial de la marca de Meghan Markle
La resposta a les xarxes socials no s'ha fet esperar. Tracy Robbins, que va compartir en les seves històries d'Instagram una imatge de la melmelada, va elogiar el seu sabor i qualitat, generant un interès encara major entre els seus seguidors. "Gràcies per la deliciosa cistella. M'encanta aquesta melmelada, així que no estic segura de compartir-la amb ningú. Gràcies M!", va escriure juntament amb les etiquetes habituals i l'etiqueta de la marca de la duquessa, com és habitual en aquestes situacions. El detall del logotip de la marca, que sembla estar escrit a mà per la Meghan Markle en persona, ha afegit un toc d'autenticitat i ha despertat la nostàlgia pels dies en què la duquessa treballava com a cal·lígrafa.
L'inesperat avantatge per a Carles III
Tanmateix, el que semblava ser un èxit rotund per a Meghan ha resultat ser un inesperat avantatge per a Carles III. Segons l'expert en reialesa Richard Eden, el "truc publicitari" de la duquessa ha tingut un efecte col·lateral en les vendes de la melmelada de maduixa orgànica del rei, la qual es distribueix a la tenda Highgrove Shop. Aquesta botiga ofereix regals inspirats en els interessos personals del rei, el seu jardí premiat i diversos records reals. Tanmateix, tot just hores després del llançament del producte de Meghan, la melmelada del rei, el pot de 340 grams del qual té un preu de 6,95 lliures (8,15 euros), es va esgotar. Sembla que l'estratègia de màrqueting de la duquessa ha beneficiat indirectament el seu sogre.
Aquest gir inesperat no ha passat desapercebut per als observadors de la reialesa. Mentre que alguns han elogiat l'impuls en les vendes de Carles III, d'altres han aprofitat l'oportunitat per criticar Meghan Markle. Segons el Daily Mail, els guanys de la Charles's Highgrove Organic Strawberry es destinen a obres de caritat, mentre que les de Meghan van directament a la seva butxaca, la qual cosa ha avivat el debat sobre les motivacions darrere de cada negoci.
L'experta en la reialesa Angela Levin també ha compartit la seva opinió sobre això, destacant la ironia que la melmelada de Meghan hagi contribuït a l'èxit de Carles III. Aquesta inesperada competència al mercat de les melmelades ha generat un debat sobre l'impacte social i econòmic de les marques associades a la reialesa, així com sobre el paper de la caritat al món empresarial.