La família Grimaldi, coneguda pel seu estatus real al principat de Mònaco, ha estat objecte d'atenció no només pel seu llinatge, sinó també per les activitats empresarials dels seus membres més joves. Les germanes Carolina i Estefanía de Mònaco, filles del príncep Rainier III i la icònica Grace Kelly, han criat a una nova generació de Grimaldi que busca fer el seu propi camí al món dels negocis, encara que amb resultats dispars.
Els hereus de Carolina: entre l"èxit" empresarial i la controvèrsia
Els fills de Carolina de Mònaco han optat per explorar el món empresarial aprofitant la seva posició privilegiada. Andrea i Pierre Casiraghi han continuat el llegat del seu pare al sector immobiliari, desenvolupant projectes de luxe a Mònaco. Tanmateix, el seu èxit no ha estat exempt de polèmica, amb acusacions de favoritisme en l'adjudicació de contractes per part del príncep Albert.
Carlota Casiraghi, per la seva part, ha trobat un nínxol que combina els seus interessos intel·lectuals amb el glamur inherent a la seva posició. La seva col·laboració amb Chanel en esdeveniments literaris li ha permès conrear una imatge sofisticada i culta, allunyada dels negocis més convencionals dels seus germans. La més jove, Alexandra de Hannover, encara no ha definit completament el seu camí professional, però el seu interès per la moda i les seves connexions familiars suggereixen un futur prometedor en aquest sector. Tanmateix, de moment viu de la gran fortuna dels seus pares, Carolina i Ernest de Hannover.
Els negocis dels fills d'Estefanía de Mònaco: moda, esports i màrqueting digital
D'altra banda, els fills d'Estefanía de Mònaco han mostrat una inclinació envers projectes més personals i creatius. Pauline Ducruet, per exemple, ha seguit els passos de la seva mare al món de la moda, llançant la seva pròpia marca, Alter Designs. Aquesta emprenedoria reflecteix tant la seva passió pel disseny com l'esperit independent heretat d'Estefanía. Així mateix, Louis Ducruet ha buscat fer carrera en la gestió esportiva, treballant en diversos rols dins del futbol professional. Tanmateix, la seva trajectòria, encara que prometedora, encara no ha assolit les altures que potser s'esperaven atesa la seva connexió amb la família reial monegasca. Per la seva part, la més jove, Camille Gottlieb, està explorant el món del màrqueting digital i la gestió de marca personal, aprofitant la seva presència en xarxes socials per llançar la seva pròpia empresa.
Malgrat els esforços dels joves Grimaldi per establir-se en els seus respectius camps, és innegable que compten amb un suport financer considerable. Aquest suport, provinent de les seves mares i del patrimoni familiar, els permet emprendre sense el risc de fracàs econòmic que enfrontaria un emprenedor comú. I és que, malgrat els seus esforços, cap dels hereus Grimaldi no ha aconseguit encara un èxit empresarial que rivalitzi amb la fortuna familiar. Les seves iniciatives, encara que diverses i en alguns casos innovadores, semblen més aviat exercicis d'autoexpressió recolzats per un sòlid matalàs financer.
D'aquesta manera, mentre els fills de Carolina i Estefanía de Mònaco continuen buscant el seu lloc al món empresarial, queda per veure si aconseguiran transcendir el seu estatus de "fills de" per convertir-se en empresaris d'èxit per dret propi. Ara per ara, les seves mares continuen sent la xarxa de seguretat que els permet experimentar i, en ocasions, fracassar sense conseqüències greus.