Galeria
L'últim any, Joan Carles I ha fet diverses visites a Espanya, que inicialment van causar controvèrsia i van generar atenció mediàtica. Tanmateix, amb el temps, aquestes visites han perdut rellevància, i Felip VI ha aconseguit que les aparicions de l'emèrit es percebin com a esdeveniments normals sense crear disputes o conflictes.
En aquest procés, Joan Carles ha vist com les restriccions sobre els seus viatges s'han anat flexibilitzant a poc a poc. Se li va començar a permetre arribar a Madrid sota autorització prèvia, i per raons de pes. De fet, ha passat llargues temporades a la capital, allotjat en un palauet a només 4 km de Zarzuela, encara que amb la condició de no passar per Zarzuela, el que marca una diferència en les dinàmiques familiars i en el control de la seva presència.
Un panorama que apropa la tornada definitiva de l'emèrit a Espanya. Almenys de forma oficial. Encara que aquest retorn només es materialitzaria sota dues condicions fonamentals que el rei emèrit ha pactat amb el seu fill i amb la Casa Reial. Aquestes condicions busquen assegurar que la seva tornada no generi tensions addicionals i que es compleixi dins dels límits establerts per la família reial. En definitiva, que estigui ben justificada.
La primera condició d'aquest acord estableix que Joan Carles I podria tornar de manera indefinida en cas que necessiti una operació de vida o mort. En aquest escenari, se li permetria estar a Espanya sense un límit de temps, per rebre el tractament necessari i completar la seva recuperació. La segona condició estipula que, si el rei emèrit té una malaltia terminal, se li permetria passar els seus últims dies en territori espanyol, evitant que la seva mort es produeixi a Abu Dhabi, la qual cosa, a més de ser un escàndol, complicaria els tràmits logístics i cerimonials que la Corona hauria d'enfrontar.
Val a dir que, en aquest acord històric, ha tingut molt pes la forta pressió de les filles de Joan Carles, Elena i Cristina. La infanta Elena, de fet, ha adaptat el seu habitatge a Madrid per acollir-lo en cas que l'emèrit decideixi tornar a viure allà. Ambdues consideren que seria un deshonor per a la Corona que Joan Carles mori fora del país.