Elionor va iniciar una de les aventures més grans de la seva vida a bord del vaixell escola Juan Sebastián Elcano el passat 11 de gener, però poc va tardar a convertir-se en un veritable infern. Els reis sabien que anava a ser molt complicat per a ella, Letícia ja no volia que la realitzés, no volia tenir la seva filla tan lluny d'Espanya i a sobre incomunicada durant la travessia. Felip VI sap que és el seu deure, però les coses no són tan fàcils com antany. La germana de Sofia s'ha enfrontat a les noves tecnologies que no existien en l'època del seu avi i el seu pare. Ells van gaudir d'intimitat i privacitat sense por. La princesa no se sent segura.

La filla de Felip VI i Letícia ha hagut d'acomodar-se a aquesta nova aventura. A diferència dels seus companys, ella només ha tingut tres mesos d'instruccions per preparar-se. S'ha incorporat amb els alumnes de tercer curs. Per aquesta raó durant els primers dies va patir forts marejos i vòmits, va haver de confinar-se a la seva cabina absentant-se de les classes i va requerir atenció mèdica per deshidratació. A causa dels esforços també va tenir alguna caiguda durant les maniobres provocant blaus als seus braços.

Elionor|Leonor en Valparaíso
Elionor a Valparaíso

Elionor no se sent segura en aquesta aventura, vol abandonar

Però el pitjor arriba quan té els seus dies de permís a les ciutats que visita. No sabia que anava a viure una autèntica persecució mediàtica. Els mitjans de comunicació de tot el món estan preparats a la caça de la millor fotografia. Al Brasil li van adjudicar una nova parella, un dels seus companys amb qui va acudir a una festa prèvia a carnaval. A Montevideo la van fotografiar en una platja prenent el sol en biquini, unes imatges que es van publicar la setmana passada a les revistes. I a Xile les coses no van millorar. Una persona anònima va fotografiar la princesa amb una gerra de cervesa a la mà i va publicar la imatge a les seves xarxes socials. Però el pitjor és quan es van difondre imatges de les càmeres de seguretat d'un centre comercial vulnerant la seva intimitat i privacitat. Casa Reial va prendre mesures en l'assumpte.

Elionor està vivint un malson, no se sent segura, té por i també pels seus companys que són persones anònimes. Aquesta travessia està donant molts maldecaps a la princesa i Letícia i Felip han posat un equip de psicòlegs a la seva disposició perquè pugui enfrontar aquests problemes i no es rendeixi. Queden tan sols tres mesos per acabar aquesta formació militar i girar full.

Parla amb els especialistes cada setmana de forma telemàtica. Fa la teràpia mitjançant videotrucada. És fonamental perquè el seu estat anímic no decaigui. S'està veient superada per tots els esdeveniments.

Letícia i Felip diuen adiós a Elionor|Leonor
Letícia i Felip diuen adeu a Elionor