Elionor es troba immersa en una de les experiències més dures i enriquidores de la seva formació militar. Com qualsevol Cap d'Estat està obligada a realitzar aquesta formació per aconseguir la màxima condecoració de tots els exèrcits. Ja ha passat per l'exèrcit de terra i actualment realitza la formació de l'Armada, dins del programa es troba la travessia del vaixell escola Juan Sebastián Elcano.

A diferència dels seus companys, ella mai no ha fet maniobres ni tampoc ha viscut a l'interior d'una embarcació tan petita i amb tan poques comoditats. Letícia mai no ha volgut que la seva filla tingui contacte amb un dels esports favorits dels Borbó. Per això, per a ella gairebé tot era nou. Li ha costat integrar-se i ha patit una síndrome anomenada cinetosi. Forts marejos i vòmits durant el viatge, especialment les primeres setmanes. Elionor no es trobava bé i va haver d'absentar-se els primers dies a la seva cabina. També va visitar a l'equip mèdic els qui li van receptar biodramina cada vuit hores.
No són els únics contratemps que va patir la princesa. També se li van veure alguns blaus als braços fruit d'un parell de caigudes mentre feia guàrdia en coberta. El mar de l'Atlàntic és molt embravit i unes onades la van colpejar fortament fins a caure a terra.
Elionor vol abandonar el vaixell escola Juan Sebastián Elcano
Casa Reial no volia que es fes cap excepció amb la princesa, tanmateix, després dels últims esdeveniments han volgut que s'exclogui Elionor de les guàrdies en coberta. Sembla que li està costant fer-se a aquest viatge. Ja són dues vegades de travessia i encara així pateix alguns marejos, li costa controlar la situació. La germana de Sofia ha parlat amb els seus pares i té ganes de tornar a Espanya, aquest viatge s'està convertint en un malson.
La matinada de dilluns passat els alts càrrecs del vaixell van tornar a confinar Elionor a la cabina per malestar. Aquesta setmana també està faltant a algunes classes en el seu viatge a Xile, la tercera destinació de la formació.
