Elionor sap que serà la pròxima reina d'Espanya. Ha rebut una gran acceptació per part de la ciutadania i ha desencadenat l'Elionormania. Sembla que la continuació de la corona està pràcticament garantida. La princesa s'està preparant per a aquesta finalitat amb la formació obligatòria per a qualsevol Cap d'Estat. Ja passat per ella Joan Carles I i Felip VI, i ara és el seu torn. Es desconeix si finalment la infanta Sofia també la realitzarà per adquirir més disciplina i estar preparada per qualsevol imprevist.

Ara mateix Elionor es troba el segon any de formació militar, en aquesta ocasió amb l'Armada. S'han adaptat els cursos perquè pugui passar pels tres exèrcits en tres anys. Va passar uns mesos de preparació a l'Escola Naval de Marín per salpar el passat 11 de gener a bord del vaixell escola Juan Sebastián Elcano. Porta dos mesos de travessia i se l'està fent costerut.
A diferència dels seus companys, Elionor no s'ha preparat anys abans per a aquesta aventura. Ella s'ha unit als guàrdies marines de tercer. Per això, els primers dies va patir forts marejos i vòmits que la van mantenir allunyada de les classes. Va haver de confinar-se a la seva cabina, i va acabar visitant el personal metge a bord perquè li receptessin biodramina. A l'Uruguai se li van observar alguns blaus pels braços, és fruit de les guàrdies que ha realitzat en coberta amb mala mar. L'onatge la va colpejar.
Elionor ha tingut seriosos problemes en travessar l'estret de Magallanes
La princesa pensava que tots els mals ja havien passat, però aquesta travessia li oferirà més d'una sorpresa. Sense anar més lluny, Elionor ha travessat l'estret de Magalles, una de les zones més perilloses de la travessia. S'ajunten dos mars provocant bruscos corrents. El moviment del vaixell era incessant. Ones de cinc metres que colpejaven fortament l'embarcació, que malgrat les seves grans magnituds trontollava. Van posar els alumnes a coberta a la sala comuna amb les armilles salvavides. Tot estava preparat per si passava alguna cosa d'extrema gravetat, sabien que era un moment espinós, però van sortir il·lesos i amb èxit, fins i tot van arribar a la seva destinació dos dies abans.
Lògicament aquesta situació ha provocat molt malestar entre els guàrdies marines, Elionor va tornar a sentir-se marejada i va descansar tot el dia a l'embarcació. No estava per a gaires sortides. Va patir marejos i vòmits. Per sort amb la biodramina la situació està molt més controlada. Felip VI i Letícia li van trucar quan van atracar.
