Normalitat. Aquí no passa res. Circulin. La Casa Reial espanyola envia aquest missatge de manera repetitiva, intentant així dissipar els nuvolots negres que amenacen, dia i nit, l'existència de Felip VI i Letícia. Jaime del Burgo els ha col·locat en una posició més que incòmoda, les seves revelacions són escandaloses. Estan prenent tota mena de decisions rellevants que, vulguin o no, tenen a veure amb el tercer home del triangle secret. El silenci no els afavoreix gaire, perquè el xivarri s'ha escampat per tot arreu. Ara bé, el sostenella y no enmendalla és l'única via per mantenir la paradeta en peu. Fingir, com els estimats homòlegs de Dinamarca. 

Hores després de l'última andanada de Del Burgo, revelant els secrets de llit més destralers del rei i la seva dona titllada d'adúltera, el matrimoni va decidir fer una escapada clàssica: al cinema. Per sorpresa, evidentment, a títol "privat". Conduint el seu cotxe, comprant les entrades a la taquilla, adquirint refrescos i snacks al taulell, com tot quisqui... Una activitat molt popular, molt del poble. L'han repetida sovint. Perfecta per blanquejar la imatge i obtenir titulars allunyats de problemes i safareig. "Muy enamorados", titulen alguns, l'aproximació més agosarada que fan per descriure l'ambient en el qual es produeix l'activitat cultural de Felip i Letícia. Tanmateix, han tornat a generar certa polèmica. Hi ha un director de cinema espanyol, molt famós, d'actualitat i reivindicatiu, que potser s'enfila per les parets.

Felip i Letícia al cinema / TikTok

Parlem de Juan Antonio Bayona, director de 'La sociedad de la nieve'. Un remake a tot drap de 'Viven', basada en la tragèdia aèria d'un equip uruguaià de rugbi a la serralada dels Andes, amb aquells famosos episodis de canibalisme per supervivència. La visió del cineasta espanyol li ha valgut una nominació a millor pel·lícula estrangera als premis Òscars. Un èxit, tot i que Bayona n'espera més. I sobretot, més atenció. Fa uns dies es queixava als Feroz de la poca repercussió que havia tingut la seva presència a la gala més important del setè art. Doncs bé, que sàpiga que els reis d'Espanya no li han fet cap favor, perquè no van triar la seva cinta als Renoir Princesa de la capital madrilenya, no. 

Juan Antonio Bayona / Foto: Montse Giralt

'Informalia' afirma que l'elecció va ser la de 'Pobres Criatures', sempre en versió original, clar. Una pel·lícula protagonitzada per Emma Stone, ferma candidata a obtenir l'Òscar a millor actriu, a banda de 10 nominacions més que, segurament, converteixin aquest treball en el gran protagonista de la cita. Una història fosca: una jove que torna a la vida després d'haver-se suïcidat estant embarassada. Li acaben implantant el cervell del seu nadó, i la pel·lícula explora també el plaer sexual de manera clara, per acabar d'arrodonir-ho. Glups. Fenomenal tot plegat. D'acord, la pel·li de Bayona tampoc era l'alegría de la huerta, però era espanyola, lluitarà per la cobdiciada estatueta... i haguessin quedat més bé davant dels espanyoles de pro, que estan força empipats amb ell. Mala elecció. Pobres criatures.

'Pobres Criaturas' / Renoir

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!