Que la monarquia espanyola és un règim caduc, obsolet i medieval és una evidència tan plausible com que el sol surt cada matí i es pon al vespre. Ara bé, la seva legió de seguidors s'esforcen (sense èxit) en intentar fer-la passar per actual, moderna i 'chupiguay'. No cola, evidentment. Per molt que s'esforcin (que no ho fan gaire), no se'n surten. Normal: una família que viu a costa de tota la ciutadania per qüestions 'de sang' mai no serà a l'avantguarda de res. Més aviat tot el contrari. Un dels exemples gràfics més evidents el veiem cada dia al lloc de treball de Felip VI: el seu despatx no pot ser més quico, antiquat, lleig, ple de 'pongos' i d'objectes que no els comprarien ni als Encants. Alguns, a més a més, absolutament delirants, com el quadre que presideix l'estància: un retrat d'Alfons XIII, el besavi fugit (un més) gràcies a la Segona República espanyola, de la que es commemoren 90 anys tot just aquest 14 d'abril.
Fer una ullada al despatx és un espectacle digne del passatge del terror... estilístic. Alabardes, vaixells de vidre, canelobres, llibres amuntegats sense cap ni peus, una catifa realment espantosa o el poti-poti de fustes que envaeix l'espai. Insuperable. O no: com molt bé apunta l'experta en comunicació no verbal, política i moda, Patrycia Centeno, a la taula romanen 4 petits objectes que no s'han mogut d'allà des de temps immemorials. Un grup de cendrers repartits per la superfície destinada al "treball" del monarca. Són inamovibles: fins i tot quan reben visites, com la de l'ambaixador del Regne Unit. Centeno la clava: "el papel sobresale de la mesa porque a nadie se le ocurre retirar/apartar los (innecesarios y obsoletos) ceniceros". Les posades en escena de Zarzuela són un desgavell, només a l'alçada dels seus actes. Els públics i els privats. La xarxa hi suca pa.
Mals i perniciosos fums a la Casa Reial: el millor exemple de que la institució viu ancorada en el passat. Un passat lleig i carrincló. Felip tanca els ulls al futur: segurament perquè d'obrir-los, el veuria molt negre.