L'agenda de la Casa Reial tenia aquest 12 de novembre una destinació molt concreta: Galícia. El rei Felip tornava a aquestes terres que tant s'estima el seu pare fugit, Joan Carles, però no ho feia per participar a regates, petar la xerrada amb els amigotes de l'emèrit ni per posar-se fi amb les delícies de la gastronomia local, no. Tampoc per trobar-se amb el nen que li girava l'esquena​. El cap de l'Estat havia de visitar la planta de fabricació de cotxes elèctrics de la factoria Stellantis per la presentació de les noves línies de vehicles comercials i polivalents de marques com Citroën, Opel y Peugeot, fusionades en aquest conglomerat. Una cita que ha pogut atendre, sí, però després de viure un ensurt a l'avió que es traslladava des de Madrid a Vigo.

Segons hem llegit a l'agència Europa Press, el que havia de ser un trasllat senzill i rutinari ha patit un sobtat canvi de plans en aproximar-se a l'aeroport de Peinador, pròxim a la ciutat. Un "problema operatiu" no especificat ha obligat al capità de la nau a prendre una mesura d'emergència: desviar el vol i canviar el punt d'aterratge. Algunes fonts parlen de la boira, però el més curiós i misteriós del cas és que AENA, l'empresa que gestiona l'espai aeri espanyol, ha assegurat que cap vol comercial ha viscut cap situació similar durant la jornada. Per tant, o el comandant s'ha enlluernat amb els llums de Nadal de l'alcalde Abel Caballero (molt improbable mirant el calendari) o l'avió reial ha patit un entrebanc que, oh sorpresa, quedarà per sempre més com a un secret oficial, d'aquells que sempre giren al voltant de la Corona. 

L'incident ha fet que en Felip acabés a 90 quilòmetres de la seva destinació original, en aterrar a l'aeroport de Santiago a la província d'A Coruña, també conegut com Rosalía de Castro. Per tant ha hagut de fer un trajecte de poc més d'una hora per les carreteres gallegues per poder presidir un 'sarao' en el que, evidentment, també hi era l'esmentat alcalde socialista de Vigo. L'acte s'ha dut a terme amb certa normalitat, segons podem veure al compte de Twitter de l'empresa en qüestió, malgrat que les instantànies tampoc ens deixen veure amb nitidesa el semblant del monarca, en el que potser encara es reflectia la tensió viscuda a milers de metres d'altura. El Borbó sap pilotar naus militars i és el Comandant Suprem de les Forces Armades, però quan vola en una altre avió, el que mana és el pilot. 

Felip VI volant en un avió / GTRES

Aterriza como puedas versió royal. Si més no no van acabar atrapats com a l'Argentina. La Corona ha respirat en tocar terra. Ja podien fer el mateix i tocar de peus a terra amb d'altres qüestions.