Una de les coses que més li agraden al rei Felip és vestir-se de soldadito español, treure-li la pols a les seves millors gales, i lluir vestit color verd militar i penjar-se les medalles al pit. I si pot ser, un cop vestit així, el que li agrada és pilotar avions, volar. 

Fa unes setmanes es va veure la passió que té per pilotar en la seva visita a la Base Aèria de San Javier, a Múrcia, en funció al seu càrrec de 'jefe de Estado Mayor del Ejército del Aire y del Espacio'. Però un cop allà va rebre una mala notícia, ja que li va ser impossible pilotar un simulador i es va quedar sense poder provar la seva maniobravilitat tal i com estava previst. Per què?: "Llegó aquejado de un resfriado y una pronunciada afonía. 'Tengo otra visita pendiente para volar en el 'Pilatus', porque ahora no ha podido ser', comentó con un hilo de voz señalándose la garganta"... Ara Felip vol seguir pilotant, però per fer-ho, haurà de passar unes proves, uns controls.

Perquè tal i com recorda Monarquía Confidencial, els pilots d'avions i helicòpters de les forces armades hauran de superar unes proves mèdiques per certificar que mantenen totes les seves capacitats psicofísiques pertinents per posar-se als comandaments d'una nau, haurà de passar un reconeixement. Un reconeixement anual “con carácter general en la fecha de nacimiento, pudiendo realizarse durante los 45 días previos a la misma, en una Unidad de Reconocimientos Médico Aeronáuticos". I és que Felip, com qualsevol que pretén realitzar funcions de pilotatge de qualsevol tipus de nau, haurà de passar pel mecànic i que aquest li doni el vist-i-plau. Si no, adeu al seu somni de continuar pilotant, per exemple, helicòpters, en alguna de les seves regulars visites a unitats militars. Fins i tot, caces de combat, com l'Eurofighter.

Felip / GTRES

Per això el monarca ha visitat el Centro de Instrucción de Medicina Aeroespacial, situat a la base aèria de Torrejón de Ardoz (Madrid), que fa uns dies va rebre la visita especial del Borbó, un Felip que, recorden, "está en posesión de las alas de piloto de helicópteros tanto del Ejército de Tierra como del Ejército del Aire", després que aprengués a pilotar avions a l'acadèmia general de l'aire a San Javier, Múrcia. Cada any, visita al centre en qüestió, una visita privada, no apareix a la seva agenda, "acude a pasar las revisiones médicas de ese reconocimiento anual que establece la normativa para los pilotos de helicópteros y aviones". Un reconeixement que acostuma a passar pels voltants del mes de maig, quan Felip, vestit informal, va ser rebut per la directora del centre, una coronel metge especialitzada en medicina aeroespacial, on li van mirar tot a Felip, "desde la tensión arterial hasta la vista, pasando por muchos otros parámetros importantes, las alteraciones de la tensión intraocular, la reducción del campo visual, defectos en la función visual binocular, artritis o la periartritis postraumáticas".

Felip / YouTube

Un Felip que mantindrà els números per pilotar mentre vagi passant les proves mèdiques. El seu pare Joan Carles, per cert, també és pilot d'helicòpters i va pilotar aquest tipus d'aeronaus en visites a bases militars fins a una edat avançada.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!