"La defensa de la unitat d'Espanya s'ha de fer a través d'unir espanyols i no d'enfrontar territoris ni ciutadans". Pedro Sánchez ha concedit la primera entrevista des que va convocar eleccions generals la passada setmana. El cap de l'Executiu va parlar per les càmeres de TVE i ha carregat contra els partits "que viuen del greuge territorial" i "volen enquistar el conflicte a Catalunya", a l'hora que no es tancava a "entenderme con Ciudadanos, Podemos o el Partido Popular". Amb ells i amb la monarquia.
Qui fa un temps va assegurar que "Los republicanos nos sentimos muy bien representados en esta Monarquía parlamentaria" va sorprendre en la seva posada en escena en l'entrevista per la televisió pública espanyola. Un atrezzo cuidat fins al darrer detall que va provocar que molts espectadors paressin més atenció a la decoració que no pas al que deia el president del Govern. Entrevistat per Carlos Franganillo al Telediario, la posada en escena al palau de la Moncloa incloïa un detall al fons, una taula en la que hi havia un portafotos i un quadre de fons.
Un detall que va fer que molts no poguessin apartar la mirada durant tota l'entrevista intentant esbrinar qui hi sortia. Pedro Sánchez i la seva dona, Begoña Gómez? Albert Rivera i Pablo Casado? Felipe González i Alfonso Guerra? No. Els reis Felip i Letícia. Tot i que l'òptica no permetia veure bé la foto, borrosa rere la cara enfocada d'ell mateix, sí que es percep als monarques en alguna recepció oficial, ella amb vestit blanc.
Una foto que s'ha comentat a la xarxa, i no per lloar la iniciativa:
No entiendo el sentido la foto de los Reyes Felipe y Letizia encima de la mesa #SánchezEnRTVE pic.twitter.com/BxMQUI7lhr
— Dani Lovsky (@dani_lovsky) February 18, 2019
¿De pisapapeles?
— jose luis ❤️💛💜 (@jljdoral) February 18, 2019
Dar una entrevista de máxima audiencia con la foto de los reyes de fondo dice mucho. Detalles que no son casuales. El PSOE tiene su espacio en el centro y centro izquierda. La izquierda republicana en España se llama Unidas Podemos. #sánchezenrtve pic.twitter.com/K1IH7nOjgH
— Luis Rueda Martín (@luisrueda96) February 18, 2019
El unico sitio donde seguro que tiene espacio el PSOE es el la TAZA DEL WATER🚽
— clapton 1 (@cclapton1) February 18, 2019
Significa que el PSOE acepta la Monarquía como forma de Gobierno, tal y como queda recogido en la Constitución, nos dice q el PSOE es un partido constitucionalista, que sigue siendo la izquierda civilizada; pero entonces no se a qué viene tanto confundir a sus votantes.
— Elia Burgos Pérez (@eliaburgosperez) February 19, 2019
Q falso su equipo es podemos y izquierda radical y pone la foto de los. Reyes ,es un insulto cuando quiere una encuesta para poder echarlos ,es un pedorro
— Coral Meleiro Suarez (@MeleiroCoral) February 19, 2019
Lo de Sánchez con la foto de los reyes detrás y el escritorio DE PALACIO REGALADO POR ISABEL II me incita a votar a VOX.
— Literario libertario (@Analisto94) 18 de febrero de 2019
Más le hubiera valido haber defendido al Rey de los ataques de Torra. Ahora, la foto suena a: “¿Cómo reparo el error que cometí para que no me pase factura en las urnas?”https://t.co/GzCQupdvxT vía @abc_es
— Almudena MF (@AlmudenaMF) 18 de febrero de 2019
Qui s'hi ha abonat a les crítiques ha estat el diari ABC, que diu que "la foto seguramente está recortada de las páginas de '¡Hola!'" i que "Uno esperaba una foto enmarcada de Begoña, bailando con los Killers en el FIB, o junto a Quim Torra, con dos flores de Pascua, muy navideña, o con las niñas, las mismas que le dejan en la carpeta del Consejo de Ministros mensajes de cariño y aliento. Pero no". Serà curiós veure si TVE fa entrevistes als altres aspirants, comprovar la ubicació i el tamany de la foto dels reis als despatxos de Casado o Rivera... Probablement sigui tan gran que caldrà fer l'entrevista a una cambra annexa.