Elionor continua immersa en la seva formació militar. Ja són més de dos mesos de travessia i tres països els que ha visitat. En aquests moments es troba a Xile després de passar per l'Estret de Magallanes. Ha canviat l'Atlàntic pel Pacífic. Ara arriba una part del camí molt més calmat que l'anterior. Sens dubte l'inici de la ruta era el més dur de tots. No només per un mar embravit sinó per la distància d'un país a l'altre. D'Espanya al Brasil va estar tres setmanes navegant, sense posar un peu a terra ferma, i del Brasil a l'Uruguai gairebé tres. Van ser setmanes molt complicades per a la germana de Sofia. A diferència dels seus companys ella no tenia una formació prèvia. Es va unir als alumnes de tercer i només va tenir uns mesos d'instrucció a l'Escola Naval de Marín. El seu pla d'estudis s'ha adaptat perquè pugui passar en tres anys pels tres exèrcits i rebre les màximes condecoracions.

Les primeres setmanes va patir forts marejos i vòmits que la van mantenir allunyada de les classes uns dies. Va estar confinada a la seva cabina, fins i tot va haver de visitar l'equip mèdic perquè li receptessin biodramina. També va patir alguna caiguda pel moviment de l'embarcació i el terra mullat, especialment quan feia guàrdies a la coberta. Aquesta és l'explicació dels blaus que se li van veure als braços.
Elionor desconnecta a l'Uruguai prenent el sol a la platja amb alguns dels seus companys
Però no tot ha estat sofriment. Quan els guàrdies marines arriben a port tenen uns dies de descans en què aprofiten per fer algunes excursions i conèixer més de prop el país en el qual es trobin. Al Brasil va aprofitar per veure les festes prèvies dels carnals i a l'Uruguai fins i tot se'n va anar a la platja amb uns companys. Van llogar una petita embarcació on van prendre alguna cosa en alta mar. També van ser en una platja prenent el sol aparentment deserta.
Encara que Casa Reial vulgui evitar-lo, els paparazzis persegueixen cada un dels moviments del vaixell escola Juan Sebastián Elcano, i per tant d'Elionor. Van aparèixer unes fotografies de la princesa en una petita llanxa, en adonar-se del fotògraf ella es va girar. Lluïa un banyador. Són fotos naturals d'una jove divertint-se amb uns amics mentre pren el sol en biquini. En aquesta ocasió ha estat a la platja i amb cinc escortes que no van veure que el prenien fotos.
Però el que se'n van adonar i sembla que de moment no veurà la llum és que la jove porta un petit tatuatge a la seva esquena. En complir la majoria d'edat, com molts joves, s'hauria fet aquest tatuatge. Una cosa que no va agradar a Letícia ni a Felip, ja que una reina no pot lluir la seva pell tacada. No obstant això, és un lloc discret, és petit i mai no apareix en actes institucionals sense el seu vestit jaqueta.
