En l'univers de la reialesa, l'ombra de la popularitat de les consorts ha marcat la història de més d'una monarquia. Si bé Carles III d'Anglaterra va experimentar el fenomen amb Lady Di, que encara avui és una de les royals més estimades, admirades i aclamades a tot el món, Frederic X de Dinamarca viu una situació similar amb la seva esposa, Mary Donaldson. La plebea australiana ha conquerit el cor danès, situant-se com la royal més volguda després de l'abdicació de la reina Margarida. Una situació que ha portat Frederic a adoptar estratègies poc convencionals per guanyar terreny en l'atenció del públic.

Mary Donaldson, originària de Tasmània, Austràlia, ha ascendit a la cúspide de la popularitat a Dinamarca, superant fins i tot el seu espòs Frederic X. El seu encant, adaptació a la cultura danesa i habilitat per parlar el complicat idioma local l'han convertit en la figura real més estimada del país escandinau. A Austràlia, el seu país natal, també és més coneguda que el mateix rei. La prova del seu impacte és tan evident que, durant el cap de setmana de la seva entronització, el pub on la parella real es va creuar per primera vegada durant els Jocs Olímpics de Sídney va idear un còctel en honor a la nova reina, un gest inusual a la mateixa terra aussie que, el febrer de 2023, va desterrar a la Família Reial britànica dels seus bitllets, provocant un atac de gelosia en l'actual rei danès.

La popularitat de Mary Donaldson: un desafiament per a Frederic X

La popularitat de Mary ha generat tant impacte en l'opinió pública danesa, que els resultats d'una enquesta realitzada per l'agència de notícies danesa Ritzau van revelar que, encara que el 82% dels enquestats considerava que Frederic era adequat per al paper de rei, un encara més impressionant 86% estava convençut que Mary seria una excel·lent reina. Aquestes troballes han activat la maquinària palatina en un esforç per reduir la bretxa percebuda entre els cònjuges. Tanmateix, a causa de la influència del cas Genoveva Casanova, aquesta tasca no ha resultat senzilla.

Apologies i més: l'estratègia literària del rei de Dinamarca

Conscient de la creixent popularitat de Mary, el rei Frederic X ha decidit no confrontar-la, sinó unir-s'hi a través d'un mitjà inesperat: un llibre. Publicar una obra després de la seva proclamació no només ha estat una sorpresa, sinó una estratègia per retratar-se com un monarca modern i profundament enamorat. El llibre no només és un èxit editorial, sinó també una oportunitat per expressar públicament la seva estima i amor per la seva esposa.

El sorprenent èxit del primer llibre ha inspirat una continuació escrita per la periodista Anne Sofie Kragh. Aquest nou volum, que es llançarà el 8 de febrer, s'endinsarà en la infantesa de Frederic, la seva transformació personal en l'exèrcit i com va trobar l'amor i es va convertir en un pare devot. L'estratègia editorial de Frederic busca no només aplacar les ombres de la popularitat, sinó també consolidar la seva imatge com un monarca digne i un espòs i pare exemplar. El desafiament per a Frederic X de Dinamarca és clar: no només ser un rei apte, sinó també mantenir-se alhora de la creixent popularitat de Mary Donaldson. La narrativa que construeix en aquests llibres aspira a apropar la parella real al pedestal de la perfecció.