Guillem i Màxima d'Holanda han començat una visita d'estat als EUA de quatre dies. Una estada curta amb motius comercials i de diplomàcia, però intensa pel que fa a la ruta. De l'estat de Geòrgia, aturant-se a Atlanta i Savannah, al de Nova York, amb Manhattan i Albany a l'agenda. El viatge d'anada des de l'aeroport de Schiphol, a Amsterdam, ens ha deixat la primera gran anècdota: una excentricitat colpidora que provocava una imatge insòlita: el rei dels Països Baixos pilotant l'avió. No era conya. No era postureig. Era real. 

Per ser justos, hem d'aclarir que Guillem Alexandre exercia de copilot, però vaja: el resultat, visualment, és el mateix. Veure el cap del monarca per la finestreta de l'enorme aeronau que cobria un trajecte transoceànic de 7.000 quilòmetres i 11 hores de vol no és gaire habitual. Tot té una explicació, i no: no es tracta d'un remake d'Aterriza como puedas', ni tampoc un acte publicitari. El royal és pilot amb llicència. Té una alternativa per si algun dia s'acaba el negoci monàrquic. Ben pensat. I poc habitual en un univers en el que destaquen precisament pel contrari.

Bromes a banda, el rei va ocupar la cabina de l'avió per acumular hores de vol, requisit indispensable si vol conservar la llicència. Sembla que, afortunadament, l'aviació comercial es pren les coses seriosament i no fa distincions entre reis i plebeus. El que no vola es queda a terra... o a la first class, en el seu cas. Però ni tocar els controls dels Airbus o Boeing de la flota. El digital Dutchnews ofereix la fotografia més singular del sobirà, tot just uns dies després del 'posado veraniego' amb la dona i les filles. Un encontre que, per cert, ha estat marcat per la famosa decisió de l'hereva Amàlia de reclamar el seu sou anual d'1'5 milions d'euros, i que havia tornat des que arribés a la majoria d'edat. La jove de 20 anys ha canviat de parer, i ara vol els calés "per estalviar". Al·lucinant tot plegat.

Guillem X
Guillem d'Holanda / X

Tornant a l'espectacle de Guillem de copilot aeri, és evident que no va fer tot el trajecte, però sí prou per recuperar un hàbit que es remunta a la seva època de príncep. Formava part de la plantilla habitual de tripulants dels vols comercials de la companyia KLM, i en alguna ocasió els viatgers el van reconèixer amb l'uniforme de l'empresa. Es fa difícil apreciar-ho en la imatge, però no sembla que el dugués en aquesta travessa oficial. Veurem si l'experiència es repeteix durant la resta del viatge: sumarà un munt d'hores al seu caseller.  

Guillermo Holanda GTRES
Guillem d'Holanda / GTRES

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!