Màxima preocupació a Zarzuela per l'estat de salut de Joan Carles I. S'esperava que l'emèrit aparegués el cap de setmana passat per participar en les regates de Sanxenxo com cada any. Tanmateix, aquesta ha estat la primera vegada en què la seva absència ha estat notable. Estava tot preparat i per un contratemps ha hagut de cancel·lar la seva participació. Casa Reial ha ocultat el veritable estat de salut de l'emèrit.

Segons les últimes informacions, la setmana passada Joan Carles va haver de canviar la seva destinació per un empitjorament en la seva salut. Va visitar els millors metges a Ginebra, on li tracten els problemes de mobilitat amb medicina regenerativa. Fa uns mesos ja li van comunicar que acabaria els seus dies en una cadira de rodes, el tractament ja no fa efecte i hi ha poc a fer en aquest aspecte. La cama esquerra de l'exmonarca està pràcticament immòbil a causa de l'artrosi que pateix.

Joan Carles I era un mal de cap per a Zarzuela

Joan Carles I no vol que Espanya el vegi com un rei derrotat, que necessita ajuda per a absolutament tot. La infanta Cristina es va reunir amb ell a Ginebra, i la infanta Elena, que l'anava a acompanyar a Sanxenxo, va volar d'urgència a Suïssa per estar amb ells en aquests moments tan difícils.

No és la primera vegada que les infantes i Felip VI han de parlar sobre aquest tema. El futur de Joan Carles I. Des d'agost de 2020, Casa Reial va decidir exiliar-lo als Emirats Àrabs per les seves últimes polèmiques. Va ser un gest desesperat per salvar la corona i garantir el futur d'Elionor. Han passat cinc anys, i encara que no deixa de fer viatges constants a Espanya, la seva residència habitual continua a Abu Dhabi.

Joan Carles I morirà a Espanya, però hi serà traslladat quan el seu estat de salut empitjori greument

Joan Carles I va complir el passat 5 de gener 87 anys i el seu estat de salut és més delicat. Sap que el seu final és cada vegada més a prop i exerceix pressió per tornar a Espanya, no vol morir sol. És la seva por més gran.

Durant quatre hores hi ha hagut una reunió excepcional i privada a Zarzuela amb les infantes Elena i Cristina i el rei Felip VI per parlar sobre el futur de Joan Carles I. Tots tres acorden que l'emèrit ha de tornar a Espanya, és la seva última voluntat i cal complir-la. A més, seria un deshonor per a la corona deixar-lo morir fora del seu país, a milers de quilòmetres de distància i repatriar-ne el cos després.

Aquest moviment es produirà quan Joan Carles I estigui molt malament i no hi hagi cap altra alternativa. Felip VI li ha promès que morirà en un hospital espanyol.

Joan Carles en una regata / Gtres