Felip VI no té pensat que Joan Carles I torni Espanya a curt termini. De fet, pot ser que no torni mai més, encara que no morirà sol ni fora del seu país. En el moment en què els metges l'avisin que ha d'ingressar i no hi ha res més a fer, el rei li traslladarà d'urgència a un hospital madrileny, on previsiblement morirà. D'aquesta forma no s'haurà de repatriar el seu cos ni la corona quedarà en ridícul. Es frenaria d'aquesta forma el possible escàndol.

Joan Carles I no està bé, l'última setmana ha fet saltar totes les alarmes després de la seva absència a les regates de Sanxenxo, una competició esportiva a què mai no ha faltat. Estava programada la seva visita i tot llest per a la seva rebuda, però per una malaltia ha hagut d'absentar-se. El seu avió va sortir d'Abu Dhabi, però no va aterrar a Espanya, sinó a Ginebra, on es troba la seva filla Cristina i la parella de l'emèrit, Marta Gayà. Però en aquesta ocasió no era una visita familiar ni de lleure, sinó metgessa.

Juan Carlos|Joan Carles I
Joan Carles I

L'estat de salut de Joan Carles I preocupa greument

L'emèrit tenia una visita d'urgència per sotmetre's a una petita intervenció. Havia de canviar-se les piles del marcapassos, i ja que era a l'hospital es va reunir amb els seus traumatòlegs per parlar dels seus problemes de mobilitat. Fa més d'una dècada que els pateix i ha estat intervingut en més d'una desena de vegades dels genolls i el maluc, sense gaire èxit. En els últims anys s'ha sotmès a un tractament de medicina regenerativa basat en les cèl·lules mare, però en el dia d'avui tampoc no té efecte. Pateix una artrosi molt forta i la seva cama esquerra ja està totalment immòbil.

La infanta Elena va volar d'urgència per estar amb ell en aquesta petita intervenció i rebre els altres resultats mèdics. Sabia que al seu pare no li anava a asseure gens bé saber que es quedarà per sempre en una cadira de rodes. És el seu pitjor malson. Els metges creuen que l'emèrit podria patir depressió a causa d'aquesta notícia.

Les infantes no se separen d'ell, fins i tot dimecres passat, moment de la intervenció, Felip VI va buidar la seva agenda de qualsevol compromís institucional i va marxar de forma discreta a Suïssa. Allà els tres germans van debatre sobre el futur del marit de la reina Sofia. Cal prendre una decisió primerenca sobre el futur del seu progenitor. Les infantes volen tenir-lo a Espanya, a prop.

Joan Carles a Ginebra / Gtres
Joan Carles a Ginebra / Gtres