La infanta Elena ha mantingut un perfil baix durant anys, allunyada dels escàndols mediàtics que sovint emboliquen altres membres de la família reial espanyola. Tanmateix, no ha escapat del tot a alguns titulars impactants que revelen facetes més íntimes de la seva vida. Entre ells, un dels més sorprenents és la seva addicció a la telebotiga, un hàbit costós que la va portar a gastar milers d'euros en productes, especialment aquells que prometien solucions ràpides i fàcils per perdre pes.
Aquest comportament compulsiu no és un fet aïllat dins de la família. De fet, es diu que Elena ha heretat aquest hàbit de la seva mare, la reina emèrita Sofia, coneguda per la seva afició a les compres, especialment quan visita destinacions com Mallorca o Londres. La reina Sofia ha estat vista en múltiples ocasions cremant la targeta de crèdit sense remordiments, la qual cosa suggereix que aquest impuls descontrolat per comprar podria ser un tret compartit entre mare i filla.
Elena va ocultar la seva addicció durant anys
Elena, tanmateix, va portar la seva addicció a un nivell més secret i elaborat. A començaments dels anys 90, la primogènita dels reis Joan Carles I i Sofia gastava grans sumes de diners en productes de la telebotiga, la majoria d'ells orientats a aprimar-se de forma ràpida. Segons va revelar el diari La Razón, la infanta va desenvolupar una obsessió per aquest tipus de productes, comprant gairebé tot el que veia anunciat en televisió. Però el més sorprenent és com va aconseguir ocultar el seu hàbit durant anys.
Per evitar que la seva família i el personal de Zarzuela descobrissin la seva compulsió, la infanta Elena va idear un pla amb dos còmplices: els germans Álvaro i Ricky Fuster, amics propers de la família. Els paquets amb les seves compres no arribaven directament al Palau, sinó que eren enviats a la casa de la mare dels Fuster. Des d'allà, la infanta anava a recollir els seus productes sense que ningú en Zarzuela sospités el que passava. Aquest ritual nocturn es va repetir durant molt temps, i ni tan sols quan els productes van començar a acumular-se a la casa dels Fuster algú a la Casa Reial no es va adonar del que estava succeint.
Addicta als productes 'miraculosos'
El més alarmant d'aquesta situació és que molts dels productes que comprava prometien resultats miraculosos d'aquests que permeten perdre pes en temps rècord o asseguren una bellesa a l'instant, que en alguns casos podien haver estat perjudicials per a la seva salut. Malgrat això, Elena no mostrava preocupació per aquests riscos, centrant-se únicament a satisfer el seu impuls de compra. Encara que es tracta d'un comportament que va tenir lloc fa més de trenta anys, la seva revelació ha causat un gran enrenou, ja que evidencia el costat ocult i més vulnerable de la infanta.
Amb els anys, l'addicció de la infanta Elena a les compres sembla haver evolucionat, i s'ha dit que actualment la seva debilitat són les compres per internet. Aquest hàbit, segons es diu, ha trobat un nou curs al món digital, on la facilitat per comprar està a l'abast d'un clic. I encara que ja no es tracta de productes miraculosos de la telebotiga, l'addicció continuaria latent.