La infanta Elena és la més Borbó de tota la família, fidel defensora de Joan Carles I i el seu regnat, una cosa que li ha costat més d'una discussió amb Felip VI. La mare de Victoria Federica i Froilán no està d'acord amb la decisió del seu germà d'exiliar el seu pare als Emirats Àrabs, a milers de quilòmetres de casa. Ara mateix exerceix pressió perquè reflexioni i pensi ja a fer-lo tornar a Madrid, ja que la seva salut no és la millor en aquests moments.

Marta Gayá i senyora que acompanya Joan Carles a Abu Dhabi / Telecinco
Marta Gayá i senyora que acompanya Joan Carles a Abu Dhabi / Telecinco

Joan Carles I anava a participar en les regates del cap de setmana passat a Sanxenxo, però sense previ avís es va cancel·lar la seva visita. Casa Reial no s'ha pronunciat sobre això, però sembla que es tracta d'un problema de salut. L'emèrit hauria volat d'Abu Dhabi per viatjar d'urgència a Ginebra. Allà té els millors metges. És on en els últims anys s'ha sotmès als tractaments en medicina regenerativa amb cèl·lules mare, però la seva artrosi avança a passos gegantescos i la seva cama esquerra està pràcticament immòbil. Els metges han confirmat les seves pitjors sospites. L'emèrit es quedarà en una cadira de rodes per a la resta dels seus dies.

Joan Carles viu amb Marta Gayà

Ara s'ha descobert que Joan Carles I no ha viatjat sol a Ginebra, està amb Marta Gayà, el veritable amor de la seva vida, encara que també li ha estat infidel com a la reina Sofia. No obstant això, és l'única persona dels seus amants que no li ha traït mai. S'ha mantingut sempre fidel al seu costat.

Segons Pilar Eyre, la parella viuria a Cologny, molt a prop de Ginebra, amb vista al costat Léman. "Els grans amants, junts en la seva casa de Ginebra! Així estan passant aquest hivern Joan Carles i Marta Gayá, a l'elegant apartament que el rei va regalar a la seva "girlfriend", com ell l'anomena, l'any 2007 a Cologny. És a casa de Marta on passa aquest últim període de la seva vida, dolç malgrat les circumstàncies perquè compta al seu costat amb la que ha estat la seva companya durant quatre dècades. L'emèrit no ha anat a Sanxenxo aquests dies com tenia programat, no perquè estigui de metges a Suïssa, sinó que perquè arrencar-se de l'amable companyia de Marta cada vegada li costa més, i ja veurem com aquests viatges a Espanya s'aniran espaiant (cosa que alegra el seu fill i la seva nora de forma notable). Clar que oficialment no pot passar a Ginebra gaire temps, ja que té la seva residència fiscal a Abu Dhabi, però els seus "germans" els xeics s'ho consenten tot".

Joan Carles I pansa una pensió milionària a Marta Gayà perquè mai no tingui problemes econòmics, ni tan sols després de la seva mort. L'emèrit ha demanat a les seves filles que s'ocupin personalment de l'empresària mallorquina, que és molt més jove que ell, com una infanta més.

Joan Carles ha escrit en les seves últimes voluntats que s'ocupin de Marta Gayà, és un requisit per rebre l'herència.

Marta Gayá / EFE
Marta Gayá / EFE