La infanta Elena és la més Borbó de tota la família, sempre compromesa amb la corona, encara que ha recolzat més el regnat de Joan Carles, però mai no s'ha entremès en el del seu germà Felip VI. Va ser present en la proclamació del monarca fa una dècada i no va controlar les llàgrimes d'emoció i alegria, malgrat no tolerar l'abdicació del seu pare. Discuteix en ocasions amb el seu germà per discrepàncies en les formes amb què ha tractat els seus progenitors dins de la corona. No va veure amb bons ulls l'exili de l'emèrit.
La mare de Victòria Federica i Froilà ha viscut sempre en un discret segon pla, més aviat s'ha posat en el focus mediàtic per les polèmiques que han envoltat els seus dos fills, que li han donat més d'un maldecap. Respecte a la corona, no compleix cap funció des que Casa Reial va voler desvincular-se del cognom Borbó, però té programat un lliurament de premis de pintura tots els anys.
Des de fa anys, la infanta Elena exerceix un lloc en la Fundació Mapfre, on percep un salari anual d'aproximadament 300.000 euros. En el seu temps lliure, es mostra com una apassionada de diverses activitats recreatives. Des de la seva infantesa, ha sentit una profunda inclinació pel ballet, una disciplina artística que l'ha captivat durant tota la seva vida. A més de ballar, gaudeix cantar i assistir a espectacles en viu. A la Gran Via madrilenya, destaca com una fervent espectadora dels musicals. Així mateix, és una entusiasta de la bona gastronomia, freqüentant alguns dels restaurants més populars de la capital.
Els qui la coneixen de prop subratllen que la imatge pública de la infanta no reflecteix amb precisió el seu caràcter. Encara que els mitjans de comunicació de vegades la retraten com una persona seriosa o distant, en realitat, és coneguda per la seva proximitat, el seu caràcter afable i el seu contagiós somriure. També té un gran sentit de l'humor i, segons comenten, guarda secrets que sorprenen fins i tot els qui l'envolten.
La infanta Elena es va tornar boja amb la telebotiga, comprava cada dia desenes de productes
En els últims mesos, ha sortit a la llum una curiosa anècdota que havia mantingut en absolut secret des dels 27 anys. Segons informa el mitjà La Razón, durant dècades, la infanta Elena va tenir una particular afició per la telebotiga. Se sentia atreta per productes de tota mena, especialment aquells que prometien mètodes ràpids i senzills per aprimar-se. El més intrigant d'aquesta història és com va aconseguir mantenir aquesta activitat completament oculta. Per evitar que les comandes arribessin al Palau de la Zarzuela, va comptar amb la col·laboració de dos germans, Álvaro i Ricky Fuster, que l'ajudaven a gestionar els enviaments. Els paquets eren dirigits a la casa de la mare dels Fuster, i la infanta els recollia allà, mantenint el seu peculiar hàbit en el més absolut secret.
"Any 1990, Palau de la Zarzuela, ningú no té la més mínima sospita del que passa cada nit. L'addicció de la senyora Elena és... la telebotiga. Elena repetia cada matinada el mateix ritual, comprar gairebé tot el que veia a la telebotiga. Gairebé tot li agradava però la seva debilitat eren els productes aprimadors. Per evitar que la seva família se n'assabentés i la fiquessin en una clínica de desintoxicació es va buscar uns còmplices: els germans Fuster (amics de la família). Ells eren les persones que recollien la mercaderia comprada per la senyora Elena", afegeixen des de 'Socialité'.
El programa de Mediaset utilitza el terme "addicció" en tota la seva magnitud per descriure l'impuls incontrolable de la infanta Elena per adquirir productes a través de la telebotiga durant nou mesos. Aquest comportament, segons indiquen, no era més que una addicció comparable a d'altres i amb potencial per ser perillosa. Tant és així que, en el seu moment, el rei Joan Carles i la reina Sofia van decidir intervenir, sotmetent-la a un tractament que va durar nou mesos per ajudar-la a superar aquest hàbit.
Amb el temps, les tendències van canviar, i la infanta va abandonar aquesta pràctica. Tanmateix, els rumors actuals apunten que podria haver desenvolupat una nova inclinació envers les compres en línia. Segons alguns veïns, al seu domicili arriben nombrosos paquets, la qual cosa alimenta l'especulació que hauria recaigut en la seva afició, adaptant-la a les plataformes de comerç per internet.