11 de setembre: mentre Catalunya celebra la seva Diada Nacional, a Zarzuela els ha tocat llevar-se ben d'hora. És el primer dia d'escola per la Infanta Sofia, que s'ha presentat al Col·legi Santa María de los Rosales, seguint les passes de la Princesa Elionor, que va començar curs el passat dia 9. Totes dues han arribat al centre educatiu en un cotxe conduït per Letícia, que ha canviat els papers amb el marit i Rei Felip. Petites diferències, gairebé imperceptibles, però coincidint en una cosa: l'equipament escolar, que grinyola. Si Elionor anava infantil i impròpia per a una adolescent de 15 anys, la germana, de 13, va pel mateix camí.
Les hereves de la Corona han entrat juntes al col·legi, tot i que s'han hagut de separar per les mesures extraordinàries contra la propagació del coronavirus. Mentre Sofia caminava cap a la primera de les classes de segon d'ESO, ha estat impossible no analitzar els seus complements. I entre clauers d'Star Wars, Playmobils, etcètera, un logo a la motxilla cridava l'atenció, un detall tronat. Sembla que la família reial no s'ha gastat ni un euro en 'corticoles': es tracta d'una bossa de propaganda d'una conegudíssima companyia d'electricitat i gas. Marxandatge a cost zero. L'assignació de l'avi fugat Joan Carles, més de 160.000€ que Felip guarda a la caixa forta per a urgències de la Casa Reial, no cobreix uns dinerets per comprar-li una de nova i que no sembli una nena-anunci.
Serà un missatge subliminar? El que es coneix com product-placement, com a les sèries de T5? Els misteris dels Borbons són inescrutables... o no.