Els reis d'Espanya, Felip VI i Letícia, han visitat València en un moment clau, a les portes de les Falles i amb la intenció de continuar complint la seva promesa de ser al costat dels valencians. En aquesta ocasió, la seva agenda els ha portat al centre de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana, on han presidit una reunió amb diverses organitzacions empresarials. Tanmateix, aquesta visita ha tornat a posar en el centre de la polèmica la reina Letícia, qui ha estat objecte de dures crítiques per part del seu antic amic, Jaime del Burgo.

L'advocat i empresari, conegut pels seus constants atacs a la Casa Reial, va fer unes declaracions explosives mesos enrere, quan els reis van anar a la zona zero de la tragèdia provocada per una DANA mortal. En aquell moment, els monarques van ser rebuts amb esbroncades i fins i tot alguns ciutadans els van llençar objectes com a senyal de protesta.

Felip i Letícia a València

Jaime del Burgo revela el motiu pel qual a Letícia no li agrada anar a les zones afectades de València

Del Burgo no va tardar a reaccionar a través de les seves xarxes socials, on va llançar un missatge ple de menyspreu envers la monarquia i el panorama polític espanyol. En la seva crítica, va assegurar que els reis, igual com altres líders polítics, només busquen mantenir-se en el poder sense preocupar-se realment pel sofriment del poble. Però més enllà dels seus atacs a la monarquia com a institució, l'advocat va ser especialment dur amb la reina Letícia, a qui va acusar de sentir aversió cap a la gent en situacions de tragèdia.

Segons Del Burgo, Letícia evita el contacte amb la gent afectada per desastres perquè, en les seves pròpies paraules, considera que "fan mala olor". Aquestes declaracions van reforçar la imatge de la reina com una persona elitista, distant i poc propera a la ciutadania. A més, les seves paraules van ser interpretades com una mostra de menyspreu envers les víctimes de la tragèdia.

Letícia a València amb fang / EFE

Jaime del Burgo segueix amb els seus atacs a la casa reial

Malgrat la polèmica, des de la Casa Reial no hi ha hagut cap mena de resposta oficial a les paraules de Jaime del Burgo. Tanmateix, l'advocat segueix ferm en la seva postura i continua utilitzant les seves xarxes socials per llançar atacs contra la família reial. Les seves afirmacions han alimentat el debat sobre el paper de Letícia com a reina i sobre la seva relació amb el poble, deixant clar que la seva figura segueix sent objecte de controvèrsia.

Però l'advocat no es va aturar allà. Aprofitant que el Pisuerga passa per Valladolid, també va llançar dures acusacions contra el rei emèrit, Joan Carles I, insinuant que la seva fortuna prové d'activitats tèrboles i que el seu exili a l'Orient Mitjà no és més que una estratègia per evitar retre comptes davant de la justícia.

Mentrestant, Del Burgo estaria avançant en la sèrie documental que va prometre l'any passat en la qual argumentarà el que ha explicat fins ara i revelarà alguns secrets que encara no han sortit a la llum. Està previst que s'estreni en aquest 2025.