Joan Carles només empalma una cosa: les investigacions judicials. Poques hores després que un fiscal arxivés el cas Corinna, un altre fiscal obre el cas targetes opaques. Rodrigo Rato ja ha estat a la presó per un cas de targetes. ¿Com ha donat la notícia el que es diu amic del rei, Carlos Herrrera? Ni cas a les targetes dels emèrits i els nets i per tapar-ho un relat de com està avui Joan Carles a Abu Dhabi. Aquest és l'àudio. Dos minuts de la veu engolada d'Herrera. Doneu al play:
Carlos Herrera, famfarró de guàrdia a la COPE: "Hoy hace tres meses que Juan Carlos tuvo que marcharse de su casa y de su país. Algunos detalles sobre quién le presionó y si fue en el despacho del rey Felipe. Lo siento pero el rey de España durante 40 años, una persona de 82 años con movilidad lenta, hubo de coger los trastos de su casa y marcharse a Emiratos, o Abu Dhabi... por ahí está. Algunos están muy cómodos que esa distancia se ponga de por miedo. Convendría que no se acostumbrasen a que esté fuera".
Herrera explica, amb veu de qui s'escolta, què li diuen que fa el rei: "Oye la radio, lee las noticias, hace gimnasia, ha perdido cuatro kilos, y ha mejorado esa pierna que le da tantos problemas y que le hace caminar con bastón. Está bien pero no quiere que le olviden. Puede volver cuando quiera. La Fiscalía del TS ha archivado el caso que le ocupaba". Herrera oculta que la mateixa fiscalia ha obert un altre sumari. Periodisme sel·lectiu a la ràdio dels bisbes.
Herrera acaba sent el missatger del rei: "¿Su mensaje? Bueno, ciertamente es... está bien donde está pero él quiere estar en su casa. Lógicamente como todo el mundo". Si el rei diu "Quiero volver", primer que torni tot el que no ha declarat a Hisenda, que són molts milions. Després que se'l jutgi per frau fiscal. I aleshores ja pot tornar a casa, sigui Zarzuela o Soto del Real.