Joan Carles ha tornat, però alguna cosa ha canviat respecte el 2022. L'any passat posava els peus a Vigo amb un somriure radiant, com a preludi d'un cap de setmana llarg d'exhibicionisme impúdic. Aproximadament 365 dies després la seva expressió ha estat radicalment diferent. Seriós, amb mala cara, sense baixar la finestreta del cotxe del seu amic Pedro Campos, que juntament amb la seva dona brasilera i antiindepe​ han estat novament els encarregats de donar-li la benvinguda i d'allotjar-lo a casa seva. Què li passa a l'emèrit? Què l'inquieta? Pobres fans joancarlistes, s'han quedat amb un pam de nassos i amb una exigua salutació com a recompensa a la seva fidelitat. Ingrat...

S'ha de dir, però, que aquest viatge és encara més polèmic que l'anterior. El primer tenia la gràcia de la novetat, de la il·lusió i de la sorpresa: ningú sabia com es comportaria el fugit. Poc vam trigar a descobrir-ho, però: l'home ignorava qualsevol cautela ni contenció i actuava com si encara tingués la corona de rei al cap. Aquell xou va tenir conseqüències: Felip VI va considerar que el pare s'havia passat vint pobles i el va castigar. Va vetar noves visites, una mesura que s'ha allargat durant molts mesos. Finalment va obtenir llum verda, però li posaven límits: ni espectacles, ni regates, ni Sanxenxo. I què ha fet? Tot el contrari. Per això també la represàlia de deixar-lo sense la coronació de Carles III. El factor Londres, d'on ha arribat aquest migdia després de veure el Reial Madrid ahir a la Champions, influeix i molt.

Joan Carles al Chelsea-Reial Madrid / GTRES

La mala llet del Borbó en arribar a l'aeroport de Vigo procedent de Londres

El Joan Carles que vèiem anit a Stamford Bridge era un home consumit, poca cosa. Els seus plans s'ensorraven: ja no era només el tema de la coronació, és que Carles III va passar d'ell i del suposat dinar privat que havien de mantenir com a deferència. El Borbó s'ha hagut d'acontentar amb un tiberi en un club elitista i un partit de futbol convidat per Florentino. La resta l'ha ignorat; tots menys els diaris anglesos, que li han fotut pals a dojo. Un panorama que ni els gols merengues van poder esmorteir, i aquest matí se li notava a la cara. De fet els únics amics que li queden són Campos, Peñafiel, els hostalers gallecs que fan l'agost amb ell, quatre nostàlgics i, molt important, la tropa àrab, la que el manté als Emirats i el cobreix d'or i de regals. Un d'ells, el jet privat en el que ha arribat aquest matí a l'aeroport de Peinador.

Joan Carles a Vigo / GTRES

El jet privat de Joan Carles, luxe asiàtic a cost zero

L'avió utilitzat pel Borbó és fastigosament opulent. Un Global 5000, un model de llarg recorregut posat a la seva disposició pel xeic Mohammed Bin Hamad Bin Tahnoon Al Nahyan, propietari de la companyia Royal Jet. Tot gratis, com sempre. És una versió privada d'un model utilitzat a l'aviació comercial, però amb diferències: aquí en compte de fileres de butaques on vas anxovat hi ha 22 seients molt amplis, amb zona de menjador, una altra de relax i la possibilitat de gaudir d'un llit king size i lavabos amb acabats daurats, ves a saber si d'or autèntic. No seria d'estranyar, perquè les taules són de fusta, però de la bona. No és pi vulgaris, vaja. Si ha patit alguna incomoditat haurà estat pel seu estat de salut paupèrrim i, sobretot, per la mala llet que acumula. 

L'interior de l'avió de Joan Carles / Royal Jet
L'interior de l'avió de Joan Carles / Royal Jet
L'interior de l'avió de Joan Carles / Royal Jet

Joan Carles, un pobre ric o un ric molt pobre.