La reina Letícia és una dona que advoca pel feminisme. I encara que la monarquia continua sent el que és, un patriarcat pur i dur, la reina ha aportat una mica d'aire a la casa reial en aquest sentit, donant un paper una mica més significatiu a la dona a la Zarzuela.
Un feminisme del qual Letizia ja ha fet ostentacions en el passat, encara que en un àmbit una mica més privat. Tal com va explicar el seu cosí David Rocasolano, la consort va decidir avortar voluntàriament quan es va quedar embarassada del seu xicot poc abans de comprometre's amb Felip VI. Rocasolano ho va escriure al seu llibre 'Adiós, princesa'.
Però David no va ser l'únic que va indagar i va publicar informacions sobre l'assumpte. Leonardo Faccio, al seu llibre 'Letizia la reina impaciente', també es va referir a l'esmentat avortament, aportant algunes novetats.
Letícia demana de fer desaparèixer els papers que proven el seu avortament
"Dos mesos abans que s'anunciés el seu compromís amb Felip, Letícia va trucar al seu cosí per telèfon: 'Has de venir a casa, no puc parlar-ho per telèfon", relata Faccio. I segueix. Pel que sembla, aquell dia van quedar a prop de la Zarzuela, concretament a l'altre palau on ara resideixen els reis, Felip, Letícia i Rocasolano. Una reunió en la qual l'ex de Televisió Espanyola va demanar que s'eliminessin les proves de l'esmentat avortament. "Vaig tenir un avortament voluntari fa un any a la Clínica Dator de Madrid. Vull que vagis a la clínica i netegis tots els papers", li hauria dit Letícia al seu cosí.
Però les revelacions de Faccio, que havia mantingut converses amb Rocasolano, no es van quedar aquí. També va donar alguns detalls més de l'episodi que el cosí s'havia deixat al tinter. D'una banda, va parlar del paper de Felip en tota aquesta història.
A la casa reial sempre van preferir no parlar
"Segons el cosí, Felipe només va intervenir una vegada en aquesta conversa i va ser per insistir en la urgència de desaparèixer aquestes evidències. Felip era conscient de la situació de Letizia. Ell va promoure aquesta història. No només va ser Letícia. Va ser ell", va revelar. Mentre que també va posar sobre la taula el fet que l'escriptor d''Adiós, princesa' ho tenia tot gravat: "David Rocasolano portava una enregistradora amagada a la seva butxaca i va revelar l'avortament de la seva cosina".
Unes cintes que, sens dubte, posarien en una situació complicada, fins i tot terrible, als reis d'Espanya. I no només a ells. També als emèrits Joan Carles i Sofia, que ho van saber tot des del primer dia, però que ho han obviat com si aquest capítol no hagués existit. Poca gràcia els feia ja que el seu fill es casés amb una divorciada, com perquè es donés bombo a aquesta història que horroritza una persona tan clàssica com la mare del rei Felip.