Juan Urdangarin és el fill més hermètic de la infanta Cristina. Sempre s'ha mantingut en un discret segon pla, mai no ha estat gaire amic de les càmeres. Ho ha passat realment malament en la seva adolescència, en gran part pels problemes dels seus pares amb la justícia. Iñaki i Cristina van ser jutjats i la ciutadania se'ls va tirar a sobre, ja ni tan sols podien sortir tranquils pel carrer. Tots els insultaven. Veia com els anomenaven "xoriços". Els seus germans eren més petits i no entenien res. Quan l'exduc de Palma va ingressar a la presó, ell va exercir de pare de Miguel, Pablo i Irene.

Infanta Cristina, Juan Urdangarin i reina Sofia arribant a la catedral / Europa Press
Infanta Cristina, Juan Urdangarin i reina Sofia arribant a la catedral / Europa Press

Els Urdangarin van abandonar Barcelona deixant tota la seva vida a la capital catalana. Van marxar a Washington i posteriorment a Ginebra, però quan van complir la majoria d'edat cada un va seguir el seu camí. Juan Urdangarin va decidir anar a estudiar el Regne Unit, on resideix en l'actualitat. Va trobar un lloc que li donava pau, allunyat de la seva família i la pressió mediàtica. Li encanta el sector automobilístic i treballa en una empresa dedicada a això, el seu cap és el nebot de José María Aznar.

Ara mateix no viu sol, i no perquè fa uns mesos saltessin les alarmes d'un possible festeig. Asseguren que Juan Urdangarin podria tenir xicot, però ell mai no ha confirmat aquesta relació. Es tractaria d'un economista anglès amb el qual porta tres anys vivint. Però ara han hagut de fer buit a Miguel i Irene Urdangarin i això hauria desestabilitzat la relació.

La infanta Cristina demana un favor a Juan Urdangarin

La infanta Cristina està molt preocupada per Irene Urdangarin. La jove se li ha escapat de les mans en complir la majoria d'edat. No va treure bones notes a l'escola i no va superar les proves per estudiar a la universitat de Lausana. Després d'un any sabàtic ara estudia Organització d'esdeveniments a la universitat d'Oxford.

Tanmateix, Irene Urdangarin no està gaire contenta amb la seva carrera. Ha pensat a deixar-lo i l'hi ha comunicat a la infanta Cristina, desitja tornar a Madrid amb Juan Urquijo, però la seva mare no pensa deixar que s'exposi als mitjans de comunicació sense fer res de profit.

La infanta Cristina confia plenament en Juan Urdangarin i li ha demanat que si us plau vigili la seva germana Irene dels excessos. Que no surti tant de festa i se centri en els seus estudis, no vol que li doni problemes, ella no pot estar vigilant-la com si fos una nena petita.

Irene Juan Urdangarin EP
Irene i Juan Urdangarin / Europa Press