Letícia és una dona controladora i calculadora. Ella és la que té l'última paraula. És una persona molt ambiciosa, i per això ha aconseguit ser la dona més poderosa d'Espanya. Tots els que la coneixien tenien clar que arribaria molt lluny, però en l'àmbit del periodisme. Mai no van pensar que es casaria amb el llavors príncep. Quan es va casar amb Felip VI la seva actitud va canviar per complet. Més autoritària. No anava a permetre que ningú la llancés del tron, era una lluita contra rellotge amb la família del seu marit. Mai no li han posat les coses fàcils.
Felip VI és el rei d'Espanya i ella la consort, però és una cosa que mai no va entendre. Sempre es va creure la número u. De fet, els amics del monarca l'anomenaven "calçasses" perquè feia tot el que deia la seva dona, ell no tenia cap capacitat de decisió. Fa uns anys fins i tot tenia més pes a la corona, el fill de la reina Sofia semblava un figurant.

Letícia és qui pren totes les decisions, especialment si estan vinculades a les seves filles. Encara que Felip VI s'ha posat molt seriós i hi ha coses que no pensa tolerar. Per exemple, la reina estava molt preocupada per la princesa en la seva vella al vaixell escola i va pensar a viatjar d'urgència per reunir-se amb ella, fins i tot en treure-la d'allà i que donés per conclòs la seva formació militar amb l'Armada o que la fes a terra. El rei es va negar en rotund.
Els escortes d'Elionor cometen greus errors
La monarca està molt enfadada amb el seu marit pels escortes d'Elionor. Casa Reial és la institució més potent d'un país i han de tenir fortes mesures de seguretat. Se'ls ha de garantir privacitat i intimitat i la princesa no la té. Fa una setmana es va començar a especular sobre l'existència d'unes imatges de la germana de Sofia prenent el sol en biquini en una platja de l'Uruguai al costat d'uns companys. Estava envoltada pels seus cinc escortes, però no es van adonar que un paparazzi estava realitzant unes imatges amb el teleobjectiu a diversos metres. Unes fotografies que preocupen perquè podrien veure la llum i tornar a ser font d'especulacions. És una imatge natural, però trenca amb la privacitat de la corona.
Letícia està molt enfadada i ha ordenat l'acomiadament de 3 dels cinc escortes que acompanyen a Elionor. Vol renovar la plantilla. No li serveixen, ja que al Brasil també es van publicar les imatges de la princesa en companyia d'un company de qui es diu que podria ser la seva nova parella. Per sort, la corona va frenar la publicació del petó mentre ballaven i prenien alguna cosa.
