Letícia ha començat la setmana a Viena. Els reis han visitat la capital d'Àustria per fer un homenatge a les víctimes del nazisme i inaugurarar al Museu Belvedere una exposició sobre la influència de la psicoanàlisi de Sigmund Freud en l'obra de Salvador Dalí.
Letícia abrigada fins al cap a una ciutat on s'arriben als 4 graus sota zero i la temperatura mitjana a l'hivern són 2 graus positius. En plata: hi fot un fred que pela. Es posa un abric pelut llarg però torna a negar-se a posar-se mitges i deixa les cames a l'aire sota la faldilla. Ni mitges ni pantalons. tossuderia.
Letícia sense mitges, GTRES/EFE
Un altre cop és una altra autoritat, una dona, qui la deixa en evidència. Si fa uns dies era Meritxell Batet, ara és la primera dama austríaca, la dona del president Alexander Van der Bellen, Doris Schmidauer qui li diu, senyora vesteix amb pantalons que és hivern i som a la freda Viena. I sinó, posi's mitges.
Com que plou sobre mullat, fa pocs dies va fer el mateix paper estrany a la freda Madrid al costat de la presidenta del Congreso molt més preparada, la premsa afí intenta justificar-la.
Batet amb mitges, Letícia a pèl, EFE
El diari El Mundo ha estudiat amb experts si Letícia incompleix el protocol a banda d'incomplir el sentit comú, i per què ho fa:
"Hasta hace nada era sinónimo de elegancia y cierto estatus porque eran caras. (...) Las medias estilizan las piernas y aportan un plus de elegancia a la mujer. Ayudan a disimular pequeñas imperfecciones de la piel como cicatrices, varices, estrías o marcas".
Tots abrigats excepte la reina, EFE
Les raons de Letícia són clares: "Aunque da impresión de frío luce muy tonificadas sus extremidades inferiores, perfectas y fibrosas, con un tono de piel favorecedor que quizá podría proceder de los conocidos autobronceadores efecto media que hay en el mercado". Com que va al gym i es pinta les cames per no semblar lletoses, les llueix.
El ridícul és superior quan Letícia sí es posa guants de pell a les mans, que no es treu ni per signar autògrafs. El gargot a la foto oficial que regala a un senyor vienès és penós, escrit amb guants:
Letícia firma amb guants, EFE
Guants sí, mitges no? mans tapades, cames a la vista, per què? El Mundo té clars els motius de Letícia: "la Reina hace ejercicio a primera hora y venía acalorada. O probablemente la cosa sea más sencilla. No se puso medias porque no le dio la gana y porque puede hacerlo con más autoridad que nadie, pero no por ser Reina, sino por contar con unas extremidades pluscuamperfectas".
És a dir, porque yo lo valgo.