El retorn a l'escola de milers de nens i nenes del país ja és aquí. Dies d'incerteses, de no saber ben bé com es produirà aquesta tornada a les aules, com es controlaran els possibles casos de coronavirus, com seran les classes i com serà el dia a dia dels estudiants de primària i secundària.
A la princesa Elionor i la infanta Sofia els hi queda poc més d'una setmana de vacances per tornar a anar al Colegio Santa María de los Rosales de Madrid, on la filla gran dels reis començarà quart d'ESO el proper dia 11 i la seva germana petita, segon, dos dies abans. Veurem si el primer dia de classes els seus pares les acompanyaran o no a l'escola. El que de moment se sap, per boca d'una mare d'una alumna del centre, és que Letícia està dels nervis. Segons explica El Español, una mare d'una companya de classe d'Elionor s'ha mostrat molt contundent després de rebre un correu per part del centre amb algunes instruccions a seguir.
"Conociéndola como la conocemos todos, estará de los nervios. La reina Letizia siempre tiene que tener todo controlado y supongo que esta incertidumbre la estará matando. Como nos está ocurriendo a todas. Aunque ella tiene línea directa con el director, así que se habrá enterado de todo antes que nadie", ha dit la dona sobre la reina. Per què? Perquè la seva filla gran tindrà un inici de curs de forma semipresencial: "Todavía no nos han explicado qué asignaturas harán en casa o si los dividirán en grupos o cómo será. Creemos que acudirá a clase solo entre un tercio o la mitad del horario semanal. Solo nos han dado pequeñas instrucciones como que la reunión que todos los años hacemos con los tutores a principios de curso, este año, será por videoconferencia".
"Quedan muchas cosas por concretar. Nos han asegurado que van a continuar con el comedor, pero no nos han contado si comerán en clase o por turnos. Los mayores comen a las tres de la tarde, así que ya no habrá pequeños, pero…". Letícia, com la resta de pares i mares, haurà d'anar readaptant el nou dia a dia de la seva filla gran. "Estamos todos preocupados. Además, todo el día con la mascarilla, dudo mucho que los adolescentes vayan a aguantar todas las clases con ella puesta. Estoy segura de que la Reina, como muchas madres, hubiera preferido seguir con el colegio en casa, así puede controlarlo todo mucho más y están más seguras. Las dos niñas ya viven en la burbuja que les ha construido su madre, nada de redes sociales, nada de reuniones, cumpleaños o salidas por si alguien las ve y hacen una foto… Así que poco hubiera cambiado", sentencia la mare de la companya d'Elionor.