El passat 11 de gener, el vaixell escola Juan Sebastián Elcano va salpar del port de Cadis per iniciar una travessia de 17.000 milles, passant per 8 països. A bord viatjava la princesa Elionor, que es trobava en una nova etapa de la seva formació militar. Aquest viatge representava una oportunitat única per al seu desenvolupament, seguint els passos del seu pare, Felip VI, i el seu avi, Joan Carles I. Tanmateix, el que prometia ser una de les experiències més enriquidores de la seva formació s'ha convertit en un veritable malson.
En aquests gairebé tres mesos de navegació, Elionor ja ha visitat el Brasil, l'Uruguai i Xile, però els problemes han començat a acumular-se. A diferència dels seus companys, Elionor no tenia formació prèvia en navegació. El no haver-se integrat al club nàutic i no haver realitzat regates amb el seu pare, Felip VI, no li ha passat factura.

La princesa Elionor no s'adapta a la vida en alta mar
En aquests primers dos mesos medi|mitjà, Elionor ha hagut de bregar amb seriosos problemes de salut. Cinetosi, una afecció que provoca marejos, nàusees i vòmits, ha estat una constant a causa de la seva falta de costum al mar. A més, ha patit altres problemes digestius, la qual cosa ha complicat encara més la seva travessia. El moviment brusc de l'embarcació i les aigües agitades han fet que la situació empitjorés, especialment durant els 21 dies que va estar sense trepitjar terra ferma entre Tenerife i el Brasil.
L'equip mèdic del vaixell, preocupat pel seu estat, li va receptar biodramina, però la princesa no va poder evitar les contínues recaigudes. Es va veure obligada a confinar-se a la seva cabina, buscant refugi en la privacitat del seu espai. La travessia no ha estat gens fàcil, i amb el pas dels dies, Elionor ha enfrontat desafiaments tant físics com emocionals que li han deixat esgotada.

Confinada per segona vegada per malestar
Ara el vaixell ha estat navegant per aigües bastant agitades. És l'habitual en aquesta zona de l'Atlàntic. I això no ha fet més que agreujar l'estat de l'hereva. Quan la nau torna a salpar, Elionor s'ensorra, amb una sensació d'esgotament i un malestar que sembla no tenir final, fins al punt que la passada matinada va haver de ser confinada de nou per evitar noves caigudes i contratemps. Malgrat els seus esforços per adaptar-se, la princesa no ha aconseguit superar la situació, i navegar li està resultant massa complicat.