A la Família Borbó hi ha alguns anticatalans, el Felip del 3-O o la ultraespanyolista infanta Elena amb els seus fills de Vox, però també hi ha Borbons catalans que ho són de naixement i educació: els quatre fills de la infanta Cristina: Juan, Pablo, Miguel i Irene Urdangarin. La petita és la que menys temps va passar escolaritzada al Liceu francès, però tots han nascut, criat i educat al mateix barri: Pedralbes. Nascuts a la Teknon, residents a la torre familiar de Reina Elisenda i finalment exiliats a Londres i Ginebra. Només un segueix vivint a Catalunya: Pablo Urdangarin. És el més ben educat, el que millor parla amb la premsa, el que decideix estudiar i treballar alhora, el que ha incorporat els valors del sacrifici. S'ha refet de la decepció de no poder jugar al millor equip d'handbol, el Barça, fitxant amb total humilitat pel Granollers. I es desplaça cada dia del seu nou pis de luxe a Pedralbes a la capital vallesana.

Pablo Urdangarin al pàrking de Granollers GTRES

Abans i després del partit Granollers-Barça de dimarts a la nit a Pablo se'l va veure al pàrking del Palau d'Esports pujant a un cotxe que no conduïa ell sinó la seva nòvia Johanna. El seu detall de humilitat és ser ric però no tenir cotxe propi. Segons Vanitatis  "Pablo tiene últimamente algunos problemas para moverse, puesto que no tiene coche, así que la familia está mirando la posibilidad de comprarle un utilitario que le sirva para desplazarse de Barcelona a Granollers sin la necesidad de que lo lleve algún compañero, como sucede ahora, y sin tener que usar el coche de su novia Johanna". Pablo es va treure el carnet de conduir a Barcelona, no com els seus germans que van fer-ho a Móstoles, però com a bon català, no vol ostentar. Té una fortuna familiar que li permetria conduir un Porsche però no: prefereix dissimular i anar de copilot en utilitari.

Pablo als 22 anys no té cotxe. No pot moure's amb autonomia entre casa seva i el seu lloc de treball. És net de reis, d'un dels homes més rics d'Espanya Joan Carles (gràcies a una fortuna immoral i il·legal) i fill de la dona que heretarà 900 milions d'euros de Joan Carles (els altres 900 són per Elena). I resulta que cada dia ha de fer més de 60 km per anar i tornar a Granollers en Renfe. Impensable. Fer-ho en cotxe també és molta estona, uns 45 minuts per trajecte. Un jugador d'elit, del segon equip de l'Asobal, ha d'anar als partits i als entrenaments de copilot. El porta un company que té cotxe. Un detall excessiu: si pot pagar tot sol el lloguer d'un pis de luxe a Pedralbes de 150 m2 amb piscina, pot pagar un Seat Ibiza. Però ja se sap, els pijos catalans són diferents dels madrilenys: que no es noti que són rics. 

Froilán i Victoria Federica en el seu Audi de luxe, GTRES
Froilán treu la multa del parabrisa, GTRES

Froilán madrileny i fatxenda condueix un Audi de 80 mil euros i Pablo va incòmode amb els seus 1,94 metres d'alçada entaforat al seient de copilot del petit utilitari de la nòvia o d'un company del Granollers que el paga a terminis. Els conductors novells condueixen cotxes de gamma baixa per poder aprendre sense por però Froilán va amb un vehicle de ministre. Això sí: vermell. Froilán hortera i quillo, com de concursant de MyHyV de Telecinco.  I per si hi havia dubtes que la llei se la sua a la Família, una multa al parabrisa: Pablo és l'anti-Froilán.