Els Borbons tenen una única funció, representar Espanya. La Corona exerceix de símbol com ho són l'himne o la bandera, i per això se'ls exigeix ètica i exemplaritat, dues qualitats que no adornen ni Joan Carles ni els seus fills. La gran esperança blanca, Elionor, està patint una sobreprotecció exagerada però va pel bon camí. La càrrega de ser un símbol implica tenir bona imatge, no només ètica sinó de bona aparença. I en això han tingut sort. Joan Carles era un home elegant i ben plantat quan era jove, Felip no dona el perfil de l'espanyol mitjà, és alt, ros i d'ulls clars i Elionor és definitivament una bellesa nòrdica. La sort és que la branca principal és la fotogènica, perquè els Marichalar o les infantes són molt més difícils de mirar. A la família va arribar Letícia, l'única no-Borbó que queda, i va decidir que la seva bellesa del Telediario era insuficient. S'ha operat totes les faccions de la cara per semblar Rània de Jordània. Tindrà un mal envellir. Felip també tenia un problema d'imatge greu. Els reis estan obligats a somriure i Felip té una dentadura groga i mal alineada, com de fumador. Una foto exclusiva d'EN Blau durant una visita a Barcelona ho demostra:

Aquesta foto de 2019 és única, inèdita i exclusiva. El rei té cura de no riure obertament i es limita a somriure. La foto va ser presa a uns 2,5 metres del cap de l'Estat, la distància més propera que permet el seu abundant equip de seguretat. Amb un teleobjectiu de 70-200 mil·límetres. Revisant les imatges d'aquell dia, EN Blau va trobar aquesta perla: una incomprensiblement mal cuidada dentadura. No consta que el rei sigui fumador com el seu pare, aficionat als puros. Sembla estrany que qualsevol presentador de TV tingui unes dents més cuidades que l'home que representa Espanya. Ara Jaime Peñafiel a la seva columna d'OK Diario escriu sobre el gran canvi que s'ha fet Felip a la boca i que llueix de cap de setmana quan fa sortides de solter, l'última a la neu a Vaquèira: una portada d'Hola que semblava un anunci de pasta de dents:

Escriu Peñafiel: "En portada una sorprendente e insólita imagen del Rey Felipe VI carcajeándose durante una escapada a la nieve con amigos y sin Letizia (¿Es la ausencia de la consorte el motivo por el que se siente tan feliz?). Si observamos detenidamente la fotografía, descubrimos que algo ha cambiado en su rostro, sobre todo cuando ríe. Nada que ver con los dientes amarillentos de 2019. Afortunadamente, y posiblemente gracias al doctor Coppel, la dentadura de Felipe no es como la de sus antepasados, que padecían tanto los Austrias como los Borbones, un prognatismo mandibular, una anomalía en virtud de la cual cesa la normal relación entre los maxilares superiores e inferiores y, como resultado de ello, la mandíbula se proyecta hacia adelante". Com Josep Maria Mainat, mandíbula cap enfora. Felip no és l'únic amb defectes a la cara: "Letizia también tiene la barbilla bastante pronunciada. Y la princesa Leonor padecía en su adolescencia de agenesia dental que implica la ausencia de algunos dientes: los dos caninos superiores popularmente llamados colmillos de la derecha y de la izquierda. Esto la obligó a someterse a tratamiento de ortodoncia y cirugía dental con algunos implantes y correctores brackets estéticos".


Zarzuela també tenia problemes de fotogènia però aquests els pot operar. Els problemes d'exemplaritat no se solucionen al dentista.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!