El vaixell-escola Juan Sebastián Elcano, que va sortir el passat mes de gener de Cadis, porta ja gairebé tres mesos de travessa, no pel desert, sinó per les aigües de l'oceà. Un viatge transportant els molts guarda marines que segueixen amb la seva formació militar, entre ells, una d'il·lustre, la princesa Elionor. Durant aquestes setmanes, tot i que a l'hereva l'hem vist a bord, sobretot, a les arribades als diferents ports i països visitats, saludada per les autoritats de cada lloc i portant la bandereta rojigualda, el cert és que les imatges que han transcendit són ben diferents d'aquestes en que vestia de marinerita, de blanc, amb l'uniforme que porten tots els estudiants.

De tant en tant, Casa Reial també ha penjat algunes imatges on se la veu amunt i avall de les veles, fent exercicis a coberta, com la resta de companys. Imatges com aquestes:

Per molt que la veiem així, no hi ha dubte que les imatges que més han cridat l'atenció de la jove Borbó han estat vestida de carrer, o millor, de nit, anant de festa a Salvador de Bahía amb el seu nòvio o la més recent, fotent-se una litrona en un local de Xile. És clar que les imatges de les quals tothom parla són les que encara ningú ha vist, que deuen estar guardades en algun calaix d'alguna revista del cor, la princesa en biquini en una platja de Montevideo, ves a saber si acompanyada del seu xicot, cosa que ha fet que el seu pare Felip s'hagi preocupat i que hagi demanat que les mesures de protecció de la seva filla, i el control de què es fa públic i què no, sigui molt més exhaustiu.

Elionor i el seu nòvio de 19 anys a Salvador de Bahía / Instagram

El Brasil, l'Uruguai, Xile... segueix la travessa del Juan Sebastián Elcano, segueixen les pràctiques a bord. I ara, Monarquía Confidencial avisa que tot i que ja fa tres mesos que són a alta mar, la jove Borbó no s'acaba d'acostumar. I és que fonts properes a Zarzuela insisteixen en que després de molts dies en que la princesa ha passat un suplici navegant, amb constants nàusees i marejos, havent de prendre medicació i amb risc de deshidratar-se, la cosa no ha millorat en les darreres hores. Ans al contrari. Tot i el temps que fa ja que navega, “físicamente, su cuerpo todavía no se ha adaptado y está experimentando síntomas normales. También hay que tener en cuenta que una correcta hidratación permite afrontar las exigencias de un entrenamiento tan riguroso en alta mar”. No li va anar bé aterrar a Salvador de Bahía, on va patir el 'mal de terra', i la cosa continua igual ara que són novament a bord. 

Companys d'Elionor a bord del Juan Sebastián Elcano / La Armada

I és que últimament aquesta imatge, sense Elionor, és la que més es repeteix a coberta. Els seus companys fent exercicis i pràctiques, i ella feta pols indisposada sense pujar. El citat mitjà explica que durant aquesta setmana no ha pogut realitzar alguna de les activitats programades a bord del Juan Sebastián Elcano, “deporte en cubierta, navegación y maniobras, es en lo que se han centrado los guardiamarinas estos días como parte de la instrucción, pero con la ausencia de Leonor por tener demasiados mareos y malestar general”. Preocupació a Zarzuela. Quan tornarà Elionor a l'activitat? Estarem atents.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!