"Se acabó", diu Alexia Putellas en el seu darrer tuit publicat. La millor jugadora del món encapçala així el comunicat conjunt que han fet les jugadores de la selecció espanyola de futbol (i d'altres companyes seleccionables) on diuen que ja estan fartes i que no tornaran a la Roja si no es compleixen les seves reclamacions. 39 signants d'un duríssim comunicat explicant la seva postura i lamentant que els canvis introduïts fins el moment en la Federació Espanyola (com la dimissió de Luis Rubiales després d'estar inhabilitat per la FIFA o la destitució del seleccionador Jorge Vilda) "no son suficientes para que las jugadoras se sientan en un lugar seguro, donde se respete a las mujeres y se apueste por el fútbol femenino. Los hechos que desgraciadamente todo el mundo ha podido ver no son algo puntual y van más allá de lo deportivo. Tolerancia cero". Es queixen que tot i la seva predisposició i estar obertes al diàleg, no s'està fent prou i reclamen canvis immediats. Un comunicat demolidor que no han signat dues de les jugadores que es van proclamar campiones del món, Athenea del Castillo y Claudia Zornoza.

Jenni beso Rubiales Twitter
Jenni Hermoso i Luis Rubiales

"Reestructuración del organigrama de fútbol femenino, reestructuración del gabinete de la presidencia y Secretaría general, dimisión del presidente de la RFEF, reestructuración del área de comunicación y márketing y reestructuración de la dirección de integridad". I tant que sí. I el que calgui perquè les futbolistes siguin respectades i perquè deixin de patir actituds abjectes de manera constant. I just quan s'acaba de saber de la ferma decisió de les jugadores de la selecció espanyola, sorprèn negativament la miserable decisió que han adoptat a Zarzuela. Recordaran que la reina Letícia i la seva filla petita, la infanta Sofia, van ser a Sídney per entregar la Copa del Món a les jugadores de la Roja.

leticia seleccio espanyola2
Letícia i Sofia, amb la selecció espanyola femenina, el dia que es van proclamar campiones del món / TVE
leticia seleccio espanyola3
leticia seleccio espanyola4
leticia seleccio espanyola5

Una Letícia a qui Rubiales no va tenir nassos de fer-li "un piquito" com ell diu, cosa que sí es va atrevir a fer amb Jenni Hermoso. Després que esclatés tot pels aires, Pilar Eyre ha explicat aquesta setmana que Letícia "se llevó un tremendo disgusto cuando vio la foto de Rubiales, mientras ella saltaba alborozadamente, él se tocaba los huevos hablando en plata. No se enteró de esa imagen y su repercusión en las redes hasta que abrió su Ipad en el avión privado que la traía a España y el disgusto todavía fue mayor al ver al presidente de la federación de fútbol dándole un beso forzado a Jennifer Hermoso justo al lado de su hija Sofía". Potser Letícia es va endur un disgust en veure què havia passat, i més, sent, en teoria, un tema sobre el qual ella està molt sensibilitzada. Però no només ho has de dir, sinó demostrar-ho. I Zarzuela ha pres una decisió que demostra tot el contrari.

leticia seleccio espanyola6

I és que com ha informat la Cadena SER, "Los reyes Felipe VI y Letizia no recibirán a las jugadoras de la selección española la semana que viene, como tenían previsto". El proper dimarts 19 de setembre, coincidint amb la següent concentració de la selecció, els monarques havien de rebre com es mereixen les jugadores de la Roja després d'aconseguir una fita històrica i proclamar-se campiones del món per primera vegada. Finalment, però, s'ha esborrat la cita de l'agenda reial com per art de màgia... O en aquest cas seria més adient dir com per art de covardia, com per art de ser miserable. "Este evento ha sido eliminado de la agenda real después del terremoto que se está viviendo en el seno de la Federación de fútbol española"... Massa interessos. Massa trucades. La monarquia espanyola, una vegada més, no ha desaprofitat una nova oportunitat de fer el ridícul. La xarxa, irada:

Després s'aniran omplint la boca a la Casa Reial.