Anglaterra encara es troba en ple procés de transició arran de la mort de la reina Elisabet II. Omplir el buit que deixa la monarca, traspassada el passat mes de setembre als 96 anys, semblava una utopia per als súbdits britànics. El seu carisma i petjada semblaven insubstituïbles, més tenint en compte a qui havia designat com a successors: el fill Carles i la seva parella, Camil·la Parker Bowles. Sobre el paper no suportaven comparació alguna. En la pràctica... molt haurien de canviar les coses per aconseguir-ho. Però s'ha de reconèixer, però, que van per feina. Estan sacsejant la casa Windsor, posant-la cap per avall. I bé, això ja és una novetat després d'un regnat de 70 anys.
Carles III ha obert les finestres de bat a bat intentant que entri aire fresc. Bé, tan fresc com pot fer-ho un home de 74 anys, clar, posem les coses en el seu lloc. No esperin grans demostracions de modernitat, no les trobaran. El que també ha fet l'etern príncep de Gal·les ha estat obrir el traster i el garatge per fer neteja. O dit amb d'altres paraules: ha començat a desfer-se'n de part del legat de la seva mare. Tot allò que no tingui un valor incalculable pot anar fora en un tres i no res. No importa que es tracti de records molt estimats de la difunta. Fan nosa. I a més a més pot treure-li un rendiment econòmic ben sucós. No és que en aquella casa faltin els diners, però mai no en sobren. Per això acaba de subhastar un objecte que forma part de la seva passió: la conducció i els automòbils.
Elisabet II, una apassionada dels vehicles i la conducció
Malgrat que la reina tingués xòfers, adorava posar-se ella mateixa al volant. De fet ho feia sense carnet de conduir: no li calia. Les lleis angleses estipulaven que la monarca era l'única ciutadana que podia fer-ho sense cap llicència, ningú la podia multar ni retirar-li el vehicle. L'Elisabet tenia dos cotxes: el més conegut, un Land Rover Defender. La marca automobilística era la preferida de la Casa Reial. Però de vegades s'estimava més pujar a un altre vehicle menys cridaner, tot i tractar-se d'un Jaguar. No esperin cap esportiu, més aviat parlem d'un cotxe familiar. Un X-Type Emerald Fire de color verd fosc de l'any 2009 amb més de 110.000 quilòmetres, molta tralla per haver-lo fet servir gairebé sempre pel recinte de Windsor. Un model modest però amb un motor ben potent i acabats de luxe, dignes d'una reina. Tot i els extres, tampoc pensin que era el cotxàs de la vida. Tanmateix la reina li tenia molt d'afecte, era una joia preuada per a ella. No així per a en Carles, perquè ja és història. L'ha venut.
El preu astronòmic de la venda del cotxe estimat d'Elisabet II
El mètode per desfer-se'n del vehicle ha estat una subhasta. I ha cantat bingo, perquè malgrat que en condicions normals el preu de venda no hagués superat les 5.000 lliures (5.800€), el valor final s'ha disparat gairebé per 10 en saber-se el nom i rellevància de la seva darrera propietària. El comprador, de fet, ha pagat més de 50.000 euros, incloent els impostos. Fa l'efecte que anirà d'un garatge a un altre, com a molt a alguna sala d'exposicions de fans aferrissats de la reina. Mentrestant algú compta bitllets tan content. I en Carles ha fet espai per ficar els seus capricis a palau.
Carles III no fa presoners. Té el temps limitat per fer la seva i de romanticismes, cap ni un. Que tremoli el bagul dels records de sa mare.